3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közbeszerzési döntőbizottság meghosszabbította a MÁV-tender ügyében az eljárási határidőt - közölte a bizottság pénteken.


A közbeszerzési döntőbizottság április 19-én tárgyalta a MÁV motorvonat beszerzésére kiírt tenderét a Bombardier jogorvoslati kérelmére. Az eljáráshoz rendelkezésre álló idő a kérelem beérkezését követő 30 nap - vagyis április 23. -, amely egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. A hosszabbítás révén várhatóan május 2-án hozzák nyilvánosságra a határozatot.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A MÁV Rt. március 18-án a Stadlert hirdette ki az összességében mintegy 120-130 milliárd forint értékű, 30+30 villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt kétfordulós pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier cég nem sokkal az eredmény bejelentését követően jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzések Tanácsának Közbeszerzési Döntőbizottságához (Kdb). A testület március 24-én ideiglenes intézkedést hozott, mellyel a jogvita befejezéséig megtiltotta a MÁV Rt.-nek, hogy aláírja a Stadlerrel a 30 plusz 30 motorvonat vásárlására vonatkozó szerződést.

A Kdb április 19-én tárgyalta a MÁV villamos motorvonat közbeszerzési eljárását, és meghallgatta az érintett cégeket. Itt a Bombardier azt kérte a közbeszerzési döntőbizottságtól, hogy semmisítse meg a tender eredményét, mert szerintük a nyertesnek kihirdetett Stadler cég beadott pénzügyi referenciája nem felel meg, mert nem a pályázó Stadler Bussnang cég pénzügyi eredményét, hanem az anyacég konszolidált mérlegét tartalmazta. A Bombardier képviselői szerint a Stadler FLIRT vonatát nem lehetett volna referenciaként elfogadni, mert az nem tartozik abba a járműcsaládba, amelyet a Stadler referenciaként feltüntetett, továbbá kifogásolták azt is, hogy a cég kirívóan alacsony karbantartási költséget adott meg vonataira.

A Stadler képviselője a vádakra válaszul elmondta, hogy a pénzügyi mérleg a svájci gyakorlatnak megfelelően készült el, és a FLIRT vonat a referenciaként megadott GTW vonat családjához tartozik. A karbantartási költségekre vonatkozóan a MÁV képviselője közölte, hogy a Stadler költségvetését azért fogadták el, mert új vonatról volt szó, és különböző járművekhez különböző karbantartási költségek tartoznak.

A Bombardier a tárgyaláson kifogásolta azt is, hogy a Stadler nem a pályázati kiírásban megfogalmazottaknak megfelelően számolta ki az energiafogyasztásra vonatkozó adatot. A közbeszerzési döntőbizottság kérte, hogy az energiafogyasztásra vonatkozó pontos számításokat mindkét cég adja be. A Bombardier szerint nem szerepelt a kiírásban, hogy az energiafogyasztásra vonatkozó optimalizálási szempontokat is figyelembe lehet venni.

A Bombardier és a MÁV képviselői között nézeteltérés volt arra vonatkozóan is, hogy a tárgyalások előrehaladtával lehet-e változtatni a kiírás, illetve az értékelés szempontjain.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!