A közbeszerzési döntőbizottság április 19-én tárgyalta a MÁV motorvonat beszerzésére kiírt tenderét a Bombardier jogorvoslati kérelmére. Az eljáráshoz rendelkezésre álló idő a kérelem beérkezését követő 30 nap - vagyis április 23. -, amely egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. A hosszabbítás révén várhatóan május 2-án hozzák nyilvánosságra a határozatot.
[ajanlo=101][igazitas=left/]A MÁV Rt. március 18-án a Stadlert hirdette ki az összességében mintegy 120-130 milliárd forint értékű, 30+30 villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt kétfordulós pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier cég nem sokkal az eredmény bejelentését követően jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzések Tanácsának Közbeszerzési Döntőbizottságához (Kdb). A testület március 24-én ideiglenes intézkedést hozott, mellyel a jogvita befejezéséig megtiltotta a MÁV Rt.-nek, hogy aláírja a Stadlerrel a 30 plusz 30 motorvonat vásárlására vonatkozó szerződést.
A Kdb április 19-én tárgyalta a MÁV villamos motorvonat közbeszerzési eljárását, és meghallgatta az érintett cégeket. Itt a Bombardier azt kérte a közbeszerzési döntőbizottságtól, hogy semmisítse meg a tender eredményét, mert szerintük a nyertesnek kihirdetett Stadler cég beadott pénzügyi referenciája nem felel meg, mert nem a pályázó Stadler Bussnang cég pénzügyi eredményét, hanem az anyacég konszolidált mérlegét tartalmazta. A Bombardier képviselői szerint a Stadler FLIRT vonatát nem lehetett volna referenciaként elfogadni, mert az nem tartozik abba a járműcsaládba, amelyet a Stadler referenciaként feltüntetett, továbbá kifogásolták azt is, hogy a cég kirívóan alacsony karbantartási költséget adott meg vonataira.
A Stadler képviselője a vádakra válaszul elmondta, hogy a pénzügyi mérleg a svájci gyakorlatnak megfelelően készült el, és a FLIRT vonat a referenciaként megadott GTW vonat családjához tartozik. A karbantartási költségekre vonatkozóan a MÁV képviselője közölte, hogy a Stadler költségvetését azért fogadták el, mert új vonatról volt szó, és különböző járművekhez különböző karbantartási költségek tartoznak.
A Bombardier a tárgyaláson kifogásolta azt is, hogy a Stadler nem a pályázati kiírásban megfogalmazottaknak megfelelően számolta ki az energiafogyasztásra vonatkozó adatot. A közbeszerzési döntőbizottság kérte, hogy az energiafogyasztásra vonatkozó pontos számításokat mindkét cég adja be. A Bombardier szerint nem szerepelt a kiírásban, hogy az energiafogyasztásra vonatkozó optimalizálási szempontokat is figyelembe lehet venni.
A Bombardier és a MÁV képviselői között nézeteltérés volt arra vonatkozóan is, hogy a tárgyalások előrehaladtával lehet-e változtatni a kiírás, illetve az értékelés szempontjain.
(MTI)
Tíz nap haladék a MÁV-tender ügyében
A közbeszerzési döntőbizottság meghosszabbította a MÁV-tender ügyében az eljárási határidőt - közölte a bizottság pénteken.