2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jóváhagyták az Európai Unió tagországainak szakminiszterei a több országot érintő, "határok nélküli" televíziózással foglalkozó EU-jogszabály új változatát. Új elemként megjelent a termékelhelyezés, ám a nézőt felirattal kell figyelmeztetni, hogy reklámot lát.

Az Európai Bizottság által kidolgozott új szabályok egyebek között a technológiai fejlődéssel kívánnak lépést tartani és Európában új, egyenlő feltételeket biztosítani a most formálódó audiovizuális médiaszolgáltatások számára (lekérhető videofilmek, mobiltelevízió, audiovizuális szolgáltatások digitális televízión).

A brüsszeli bizottság indoklása szerint az irányelv révén az európai televíziós és filmes vállalatok "rugalmasabban hozhatnak majd létre digitális tartalmakat", amelyeket aztán a hirdetések révén ingyenesen kínálhatnak a fogyasztóknak.

Az irányelv ismét kiáll az európai audiovizuális modell alappillérei, vagyis a kulturális sokszínűség, az európai filmek arányának magasan tartása, a kiskorúak védelme, a fogyasztóvédelem, a médiasokféleség és a faji és vallási alapú gyűlölet elleni harc mellett.

Az irányelv célja az is, hogy enyhítse a szabályozásból fakadó terheket, és új reklámozási formák engedélyezésével könnyítse a finanszírozást. A kiskorúakat védő, a fajgyűlöletre uszítást és a burkolt reklámot megakadályozó nemzeti előírásokat viszont az egész Európai Unióban érvényes szabályok váltják fel.

A műsorszolgáltatók a hatályba lépéstől maguk választhatják meg, mikor a legcélszerűbb reklámot elhelyezni a műsorban, ugyanakkor a szabály minimum félórás szünetet ír elő két reklámblokk között a műsortípusok nagyobb részében, a jelenlegi 45 perccel szemben. (Több EU-tagország sajnálatára a gyermekműsorok esetében sem nagyobbat). Napi korlátot a szabály már nem ír elő, de az óránkénti maximális reklámmennyiséget továbbra is 12 percben szabja meg.

Új elem az úgynevezett termékelhelyezés, amelynek során a hirdetni kívánt termék a televíziós produkció részeként jelenik meg, például a történetbe bevont autó, italmárka formájában. Közben a képernyőn elhelyezett felirattal figyelmeztetni kell a nézőt, hogy reklámot lát.

Támogatja az irányelv az új reklámformákat is, például a képernyő egy részén elhelyezett, a virtuális és az interaktív reklámot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!