A D4-es, a D2-es és a D3-as kategóriákban közlekedőknek csak az M0-s és a sztrádák fővárosi bevezető szakaszai lesznek díjmentesek. A személyautók egyelőre "megmenekültek", számukra minden változatlan marad.
A lap információi szerint továbbra sincs döntés az ellenőrzés mikéntjéről. A szaktárca ezzel valószínűleg meg akarja várni a végleges listát, azaz hogy hol és hány szakaszra terjesztik ki a matricásítást. Így az első időben megúszhatják a bliccelők - vélik szakmai körökben -, hiszen az április 1-jei bevezetésig új beszerzésekre már nem sok idő marad.
A hosszas lobbizás és sok kompromisszum eredményeként megszületett tervezet értelmében a teherautóknak és az autóbuszoknak fizetniük kell az autópályák jelenleg ingyenes városi elkerülő szakaszaira, egyebek között az M1-es Győrt, illetve Mosonmagyaróvárt, az M3-as Hatvant és Nyíregyházát, az M35-ös Debrecent, az M5-ös Kecskemétet, az M7-es Székesfehérvárt elkerülő szakaszára is. A fuvarozók számára díjas lesz továbbá például az M15-ös, az M2-es (Budapest-Vác), az M4-es Budapest-Üllő), az M9-es (a 6-os és az 51-es főút között), valamint az M70-es használata is - közölte a Világgazdaság.