A német közlekedési minisztérium ugyanis - legalábbis moszkvai értelmezés szerint - már vállalta, hogy Moszkva óhajának megfelelően, a kazahsztáni Asztanából a szibériai Krasznojarszkba helyezi át főcsomópontját, amely az ázsiai szállítások szempontjából létfontosságú. A krasznojarszki repülőteret a moszkvai hatóságok megítélése szerint időközben a fel- és leszállópályák korszerűsítésével már nemzetközi színvonalra emelték.
Az orosz közlekedési hatóságok azzal az indoklással vonták meg október végén a Lufthansától az átrepülési engedélyt - amiért a német légitársaságnak fizetnie kell -, hogy a Lufthansa már jóval korábban ígéretet tett a csomópont áttelepítésére, de ennek az ígéretének nem tett eleget. Mindamellett a háttérben német lapok szerint az orosz légtérhasználati díjak körül kialakult vita áll: az európai légitársaságok szövetsége erősen bírálja és sokallja ezeket a díjakat.
A vitában az engedélyt már időközben meghosszabbították, de újabb felfüggesztésre került sor februárban amiatt, hogy a Lufthansa ellen orosz részről adófizetési kifogások merültek fel, és ennek következtében zárolták a légitársaság oroszországi számláit.
A Lufthansa szerdai bejelentése szerint a számlák zárlatát feloldották, bár azokról bizonyos összeget az általuk számított adóhátralékok fejében levettek az orosz hatóságok. Ugyanakkor a légitársaság szóvivője szerint a számlák körüli jogi huzavona tovább tart, és valószínűleg a két ügy megoldása nem lehet független egymástól.