Az előző év hasonló időszakához viszonyított bevétel-visszaesés hátterében a NORI-nál nagyobb ütemben csökkenő webes, display hirdetési bevételek álltak. Ezt nem tudta ellensúlyozni a teljes digitális reklámbevételekben a folyamatosan bővülő, de még csak 7,6 százalékos arányt képviselő mobilhirdetési szegmens továbbra is dinamikus növekedése.
A második negyedév a hirdetői szektorok aktivitásában is komoly változásokat hozott a tavalyi évhez képest. A kereskedelmi, és a szolgáltatási szektortól származó hirdetési bevételek jelentős csökkenését nem tudta kompenzálni a közlekedési eszközök, a távközlési szektor és az élelmiszeripari termékek hirdetéseinek bővülése a bevallásban résztvevő médiacégek digitális reklámbevételeiben.
Az első negyedév után folytatódott az automatizált hirdetési szegmens bűvülése is, mely egyfajta indikátora a NORI bevallásban nem résztvevő globális reklámozási platformok piaci alakulására.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.
mfor.hu