2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közvetlen marketingajánlathoz tilos, népegészségügyi kampányok szervezéséhez viszont elfogadható a dohányzási szokásokról szóló adatok gyűjtése. Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos állást foglalt a cigarettagyártók direktmarketing-tevékenységéről, közli a Napi Gazdaság.

Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos leszögezte: szerinte tilos személyes adatot gyűjteniük a cigarettagyártóknak a fogyasztóról - a későbbi közvetlen reklámozás céljából -, még akkor is, ha azt az érintett saját aláírásával hitelesítve kéri. Az adatvédelmi biztos a reklámtörvényre hivatkozott, a jogszabály kimondja: tilos közvetlen vagy akár közvetett módon dohányreklámot közzétenni. Péterfalvi a Gazdasági Versenyhivatal szakvéleményét is kikérte, amely megerősítette, hogy "gazdasági reklámnak minősül minden olyan tájékoztatás, amely a fogyasztók előtt valamilyen termék (vagy szolgáltatás) népszerűsítését vagy megismertetését szolgálja."

A versenyhivatal állásfoglalása egyértelműnek látszik, ám a szakemberek szerint ez nem ilyen egyszerű. A közvetlen marketinggel nem foglalkozik mélyrehatóan a gazdasági reklámtörvény, kvázi nincs jogállása, így például a cigarettagyártók dm-tevékenységére a "reklámközzététel" megfogalmazás aligha helytálló. A joghézag miatt fordulhatott elő, hogy a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség például elmarasztalta az egyik gyártó dm-kampányát, míg egy másikét a bíróság jóváhagyta.

A gazdasági reklámtörvény módosító javaslatának első verziója valószínűleg március elejére készül el, az egyeztetett szöveg pedig nyárra.

Cigarettapiaci elemzők szerint a gyártók minden lehetséges fórumot felhasználnak a dm-tevékenység megtartásáért, hiszen szerintük ez az egyik "legtisztább" reklámeszköz a termék hirdetéséhez. Az ombudsmani vizsgálat meglepően csak a cigarettagyártók dm-tevékenységére terjedt ki, holott ez a reklámkommunikációs technika sok más fogyasztó számára is gyakran fejtörést okoz. Ugyancsak meglepő, hogy Péterfalvi Attila szerint cigarettafogyasztási szokásokról dm-reklámokhoz tilos, tudományos elemzés és népegészségügyi kampányok szervezéséhez viszont elfogadható az adatgyűjtés - ha a fogyasztóval pontosan közlik, mire használják az információt, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!