Vasárnap folytatódott az egyeztetés a VDSZSZ Szolidaritás és a MÁV-START Zrt. között, ám ezek során megállapodás továbbra sem született. A tárgyalás február 4.-én, hétfőn tovább folytatódik, áll a vasúttársaság közleményében.
Mint Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a megbeszélést követően elmondta, nem sikerült megállapodni a sztrájk ideje alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásról sem, ám a sztrájk folytatódik. A munkabeszüntetés időpontját ugyanakkor a VDSZSZ a mai tárgyalásokat követően még nem tette közzé.
A VDSZSZ elnöke közölte, hogy az általuk ajánlott konstrukcióban legalább 400-500 vonatot meg lehetett volna hirdetni, a MÁV viszont csúcsidőszakban a vonatok felét, mintegy 1852 járat, illetve a nemzetközi járatok közlekedtetését kérte.
Kavalesz Imre, a MÁV szóvivőjének tájékoztatása szerint a sztrájk alatt kiszámíthatatlan lesz a vonatközlekedés, késésekre, járatkimaradásokra, útvonalrövidülésekre kell számítani.
Mint ismert, a VDSZSZ péntekre már meghirdetett egy munkabeszüntetést, amely hajnali háromkor vette kezdetét, majd ezt délben függesztették fel. Gaskó István szerint a pénteki kilenc órás sztrájk a terveik szerint zajlott, mert a vasúti közlekedés megbénult. Adatai szerint a szolgálatban lévők 75 százaléka nem vette fel a munkát, a műhelyekben pedig csaknem teljes volt a részvétel.
Annak ellenére, hogy vonatok nem közlekedtek, a MÁV szerint kisebbségben voltak a tiltakozók. Adataik szerint az éjszakai műszakban reggel hat óráig a forgalomirányítói munkakörben vezényelt dolgozók 86 százaléka dolgozott, 14 százalékuk sztrájkolt. A nappalis forgalmi dolgozók 91 százaléka dolgozott, s 9 százalékuk sztrájkolt.
A VDSZSZ a pénteken hajnali három órától kezdett határozatlan idejű sztrájkba a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-START Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél. Az érdekképviseleti szerv a sztrájkban érintett három társaság munkavállalói részére dolgozónként nettó 250 ezer forint kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből. Ezen felül a 2008. január 1-jén a társaságba vitt MÁV Gépészeti Zrt. és a 2007. július 1-jén kiszervezett MÁV Start Zrt. munkavállalói részére tíz százalékos alapbérfejlesztést szeretne elérni, a személyszállítási cég esetében július elsejéig visszamenőleg.