3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV START Zrt. a VDSZSZ Szolidaritással a korábban egyeztetett időpontban vasárnap folytatta a kollektív munkaügyi vitát, ám nem született megegyezés a felek között, így a pénteki sztrájk folytatását helyezte kilátásba a szakszervezet.

Vasárnap folytatódott az egyeztetés a VDSZSZ Szolidaritás és a MÁV-START Zrt. között, ám ezek során megállapodás továbbra sem született. A tárgyalás február 4.-én, hétfőn tovább folytatódik, áll a vasúttársaság közleményében.

Mint Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a megbeszélést követően elmondta, nem sikerült megállapodni a sztrájk ideje alatt nyújtandó elégséges szolgáltatásról sem, ám a sztrájk folytatódik. A munkabeszüntetés időpontját ugyanakkor a VDSZSZ a mai tárgyalásokat követően még nem tette közzé.

A VDSZSZ elnöke közölte, hogy az általuk ajánlott konstrukcióban legalább 400-500 vonatot meg lehetett volna hirdetni, a MÁV viszont csúcsidőszakban a vonatok felét, mintegy 1852 járat, illetve a nemzetközi járatok közlekedtetését kérte.

Kavalesz Imre, a MÁV szóvivőjének tájékoztatása szerint a sztrájk alatt kiszámíthatatlan lesz a vonatközlekedés, késésekre, járatkimaradásokra, útvonalrövidülésekre kell számítani.

Mint ismert, a VDSZSZ péntekre már meghirdetett egy munkabeszüntetést, amely hajnali háromkor vette kezdetét, majd ezt délben függesztették fel. Gaskó István szerint a pénteki kilenc órás sztrájk a terveik szerint zajlott, mert a vasúti közlekedés megbénult. Adatai szerint a szolgálatban lévők 75 százaléka nem vette fel a munkát, a műhelyekben pedig csaknem teljes volt a részvétel.


Annak ellenére, hogy vonatok nem közlekedtek, a MÁV szerint kisebbségben voltak a tiltakozók. Adataik szerint az éjszakai műszakban reggel hat óráig a forgalomirányítói munkakörben vezényelt dolgozók 86 százaléka dolgozott, 14 százalékuk sztrájkolt. A nappalis forgalmi dolgozók 91 százaléka dolgozott, s 9 százalékuk sztrájkolt.

A VDSZSZ a pénteken hajnali három órától kezdett határozatlan idejű sztrájkba a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-START Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél. Az érdekképviseleti szerv a sztrájkban érintett három társaság munkavállalói részére dolgozónként nettó 250 ezer forint kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből. Ezen felül a 2008. január 1-jén a társaságba vitt MÁV Gépészeti Zrt. és a 2007. július 1-jén kiszervezett MÁV Start Zrt. munkavállalói részére tíz százalékos alapbérfejlesztést szeretne elérni, a személyszállítási cég esetében július elsejéig visszamenőleg.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!