3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Akio Toyoda, a Toyota elnöke négy év szenvedés után újra célba vette, hogy vállalatának nevét beleégesse a világtörténelem táblájába.

A Toyota 56 éves elnöke, Akio Toyoda az Automotive News-nak adott interjúban elmondta: "a vállalat célja, hogy 10 millió járművet értékesítsen világszerte, amire eddig nem volt példa a történelemben." A Toyota-vezér nem tűzött ki határidőt a rekordeladás eléréséhez, viszont ez már idén is esélyes lehet, hiszen 2012-ben 9,96 millió járművet szállított a vállalat.

Akio Toyoda, a nagyapja alapította a világ elsőszámú autógyártóját

A japán autóipari óriásnak már korábban is célja volt a 10 millió, azonban a folyamatos katasztrófák - japán földrengések és cunami, indonéz áradások - jelentősen visszafogták a cég eredményeit. Ráadásul korábban bejelentették, hogy 2013-ban nem építenek új gyárat, sőt a következő 3 évben sem. Ez azért érdekes, mert eddig szinte minden évben átadtak egy új üzemet. Ennek ellenére a Toyota 2012-ben a világ legnagyobb autógyártója volt az eladási volument tekintve.

A titok nyitja

Toyoda elárulta azt is, hogyan adnak el egyre több járművet. A dolog nyitja a TNGA - Toyota New Global Architecture - azaz egy olyan strukturális megközelítés, ahol moduláris alkatrészeket használnak fel az autómodelleknél. Ez nagyjából azt jelenti, hogy egy elemet több modellnél, akár az anyacég más márkáinál is használnak. A technológia célja, hogy 70-80 százalékban egységesítsék a cég által gyártott járművek alkatrészeit.

Az új irány a vállalat költséghatékonyabb termelését, egyben versenyképességét segíti. A TNGA-elven épülő első modellek 2015-ben kerülhetnek a piacra.

A VW már így termel

Hozzá kell tennünk, hogy a moduláris gyártás egyáltalán nem új dolog az autóiparban. A németek titánja, a Volkswagen már rég alkalmazza ezt az építési formát, aminek jelentős sikereket köszönhetnek. Sőt! Olyan mértékben növekedtek az elmúlt években, hogy nem kisebb a céljuk, mint hogy a világ legnagyobb autóipari vállalatává váljanak. A 2012-es év rekordeladásai a Volkswagen-csoport márkái között egy nagy lépés a trón felé.

A Volkswagen sikereit megirigyelhette Toyoda, és a gyárépítések helyett belső fejlesztésekkel kíván nem versenypozíciót veszteni.

További átalakítások

"A cél a fenntartható növekedés. Ez úgy érhető el, hogy egyre jobb autókat gyártunk korlátozott erőforrásokkal" - mondta Toyoda. Az elnök a moduláris termelés mellett a vállalat működését is átszervezte a hatékonyság növelése okán, összesen négy részre osztotta azt:

  • az egyik cégegység a Lexus márkával foglalkozik
  • a második a Toyota fejlesztésekkel a fejlett piacokra (pl: USA, Japán)
  • a harmadik szintén a Toyotával, de a feltörekvő piacokra fejleszt
  • a negyedik pedig a közös technológiai egységeket fejleszti (például: motorok, sebességváltók)

Toyoda az interjú végén hozzátette: "a következő autó lesz a legjobb autónk, és ha azt mondanám, hogy megépítettük a legjobb járművet, akkor a fejlődésünk megállt."

Barnác Tamás
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!