A francia szeszesitalgyártó Pernod Ricard 7,4 milliárd fontot (14,15 milliárd dollárt) ajánlott brit versenytársáért, a többek között a Ballantine's, Stolichnaya és Malibu márkákat birtokló Allied Domecqért. Az ügylet révén a világ második és harmadik legnagyobb italgyártó cége egyesülhet.
[ajanlo=101][igazitas=left/]Az ügylettel a Pernod célja, hogy a tengerentúli piacokon terjeszkedjen, valamint piaci részesedést szerezzen versenytársától, a Diageótól, amely többek között a Johnny Walker, a Bailey's és a Smirnoff márkák tulajdonosa, írja BBC.com.
A Pernod azt is bejelentette, hogy tervei között szerepel az Allied egyes elemeinek értékesítése: a Sauza tequila és a Canadian Club gyártását mintegy 2,8 milliárd dollár készpénzért eladnák amerikai üzleti parnerüknek, a Fortune Brandsnek. A Pernod ugyanakkor megtartaná az Allied legjavát adó Ballantine's, Tia Maria és Beefeater márkákat.
A Pernod ezzel az ajánlattal 670 pennyre értékelte az Allied részvényeit; 545 pennyt készpénzben fizetnének, és egyben minden Allied részvény után 0,0158 új Pernod-részvényt adnának a tulajdonosoknak. Az üzlet finanszírozásához a cég mintegy 9 milliárd euró hitelt készül felvenni egy bankcsoporttól, melyhez a J.P. Morgan és a Morgan Stanley is tartozik. Az ajánlattétel tartalmazza mintegy 17,5 millió új Pernod-részvény kibocsátását is.
MTI/Menedzsment Fórum
Tulajdonost válthat a Ballantines márka
A francia szeszesitalgyártó Pernod Ricard 7,4 milliárd fontot (14,15 milliárd dollárt) ajánlott brit versenytársáért, a többek között a Ballantines, Stolichnaya és Malibu márkákat birtokló Allied Domecqért. Az ügylet révén a világ második és harmadik legnagyobb italgyártó cége egyesülhet.