3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy tűnik, hogy több német város vezetése is felveszi a kesztyűt az Uber szolgáltatása ellen, ami reményt adhat a magyar taxisoknak is.

Több német város vezetése is fontolgatja, hogy korlátozni fogja az Uber személyszállító tevékenységét, miután nem tartja helyesnek, hogy a cég sofőrjei taxiengedély nélkül végeznek forprofit szolgáltatást. Az érintett városok között van München, Düsseldorf, Berlin és Hamburg – írja a Bloomberg.

A müncheni városvezetés egyik szóvivője egy interjúban azt mondta, hogy egyelőre csak azokra a sofőrökre fókuszálnak, akik engedély nélkül fuvaroznak, de az sem kizárt, hogy később kitiltják a hasonló szolgáltatást nyújtó kocsikat a városból. Hasonlóan vélekedik Düsseldorf is, ahol egész egyszerűen törvényellenesnek minősítették az Uber üzleti modellje alapján működő taxizást. Hamburg a múlt hónapban szólította fel a céget, hogy függessze fel tevékenységét a kikötővárosban, Berlin pedig a múlt héten cselekedett ugyanígy. A városok most bírósági döntésekre várnak a céggel kapcsolatban indított ügyekben, hogy ezek alapján szerezzenek érvényt az esetleges kitiltó rendelkezéseknek. Az Uber sofőrjei emellett Frankfurtban is dolgoznak, ahol egyelőre csak annyit közöltek: megvizsgálják, hogy a cég működése milyen jogi lépéseket vet fel. Az alternatív taxivállalat már Kölnt és Stuttgartot is célba vette.

Ismert, hogy az Uber más országokban is kiváltotta a városvezetés és a taxisok nemtetszését. A gyakran borsos árú, akár 200 ezer euróba is kerülő taxiengedélyek hiánya miatt fellépő versenyjogi problémák mellett sokan biztonsági aggályokat is megfogalmaztak a szolgáltatással kapcsolatban. Nem véletlen, hogy Londonban, Madridban és Párizsban is voltak megmozdulások.

Egy dolgot ugyanakkor nem lehet vitatni: az okostelefonos fuvarrendelés az egész világon hatalmas sikert aratott, hiszen nem csak kényelmesebb a hagyományos taxizásnál, de - az Uber saját bevallása szerint - 40 százalékkal olcsóbb is. A cég egyik képviselője arra hívta fel a városvezetők figyelmét, hogy a tiltás helyett inkább azt kéne megvizsgálniuk, milyen előnyökkel jár a személyszállításnak eme új megközelítése.

Az autózásról kialakult kép az okostelefonok elterjedésével egyébként komoly változás előtt áll. (Erről a korábbi írásunkban részletesen beszámoltunk - Így spórolhat, ha lemond a saját autóról). Nem véletlen, hogy olyan kockázatitőke-befektetők, mint a Goldman Sachs és a Google Ventures komoly pénzeket öntöttek az alternatív taxis és telekocsi szolgáltatást nyújtó cégekbe. Az Uber, amely 44 országban aktív, 17 milliárd dollárt (4000 milliárd forint) ér jelenleg.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!