Önnek való a CRM?
Lehetséges, hogy a cégnek nincs szüksége az értékesítési tevékenység és az ügyfélkapcsolati szolgáltatások automatizálására. Az adatbányászat előnyei jelentkeznek, elősegítve a keresztértékesítési és továbbértékesítési lehetőségek felderítését. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az ügyfélkapcsolatok kezelését minden esetben a CRM segítségével kell végezni.
Önnek való a CRM?
Akár a Microsoft Office szoftvercsomaggal és a Small Business Server 2003 rendszerrel, akár bármely más hasonló termékkel együttműködő ügyfélkapcsolati megoldások kezelése egyszerűen elsajátítható. Nehezebb feladat annak eldöntése, hogy cége felkészült-e az ügyfélkapcsolati rendszerre való áttérésre.
Noha a Microsoft CRM a kis- és közepes vállalatok számára elérhető áron áll rendelkezésre, ez nem jelenti azt, hogy minden 30-40 alkalmazottat foglalkoztató cég esetén érdemes befektetni az ügyfélkapcsolati rendszer automatizálásába.
A következő tényezők arra utalnak, hogy cége működésében nem használható jól a CRM:
- A vásárlók többé-kevésbé hasonlóak.
- Cége korlátozott számú szolgáltatást vagy terméket kínál.
- Cége hosszú élettartamú termékeket vagy szolgáltatásokat kínál.
- Az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyetlen, egyszerű folyamaton keresztül zajlik.
Az alábbi tényezők viszont azt jelzik, hogy érdemes megfontolni az automatizált ügyfélkapcsolati megoldásra való áttérést:
- A legfontosabb vásárlók egymástól igen eltérő jellemzőkkel rendelkeznek.
Cége sok különböző terméket és szolgáltatást értékesít. - A vásárlók cserélik vagy pótolják cége rendszeresen értékesített termékeit vagy szolgáltatásait.
- A vásárlókkal többféleképpen tartja a kapcsolatot, például az üzletben, az interneten vagy telefonon keresztül.
- Több irodával rendelkezik vagy mobil munkatársakat alkalmaz, és egyszerűen meg szeretné osztani az adatokat a különféle források között.
Talán a legfontosabb probléma, amely az automatizált ügyfélkapcsolati megoldás szükségességét jelzi, a vállalkozás elején jelentkezik: a kisvállalatok mindig az ügyfélkapcsolatok kezelésével érhetnek el sikereket - az ügyfelek és igényeik ismeretével, valamint az ismételt vásárlás ösztönzésével. A CRM segítségével megőrizheti a kisvállalat előnyeit, miközben gondolkozhat cége bővítésén.