2p

A letölthető csengőhangok forgalma gyorsan csökken, a mobil tartalomszolgáltatók azonban nem adják fel: a kieső többmilliárd dolláros bevételt reményeik szerint a változtatható kicsengés-hangok pótolják majd.

Felőlem csengőhang, felőled kicsengés: nem valami igazságos megoldás. Míg a hívott fél esetleg kedvenc popslágerét hallgatja, miközben keresi a táskában megbújó telefont, a hívó csak az unalmas bííp-bíípet hallja, miközben fülére szorítja a maroktelefont. A mobilszolgáltatók világszerte gőzerővel dolgoznak azon, hogy utóbbi se unatkozzon telefonálás közben, számol be az AP hírügynökség.

A legnagyobb amerikai szolgáltató, a Verizon Wireless, amely egy Koreában már működő technológiát vesz át, jövő év közepére országszerte lehetővé teszi előfizetőinek népszerű dallamok kicsengés-hangként való letöltését. Az új szolgáltatás havi díja 99 cent lesz, ezen kívül minden egyes dallamért 1,99 dollárt kell fizetniük évente a mobilosoknak. A cég a Warner és a Sony BMG kiadókkal áll szerződésben, amelyek 2200 dal letöltését biztosítják.

A technológiát eredetileg kifejlesztő SK Telcom "ColoRing" elnevezésű szolgáltatása két éve indult be Koreában, a licenszet pedig ma már Vietnámban, Szingapúrban, a Fülöp-szigeteken és Indonéziában is megvették a szolgáltatók. A cég 18 millió előfizetője áldozott az új hangokra az első évben, amely az SK Telcomnak 8 millió dolláros bevételt hozott havonta.

Európában a T-Mobile szólalt meg először más hangon, alig egy évvel ezelőtt. Júniusban már félmillió előfizetője volt a szolgáltatásnak Nagy-Britanniában, Németországban és Csehországban. Azóta a Vodafone német leányvállalata, a spanyol Telefonica és a svéd Tele2 is lehetővé tette a kicsengés hangjának megváltoztatását. Nyugat-Európában ennek ellenére mindössze 16 millió dollárra tehető az új csengőhangok forgalma.

A piaci elemzők azonban úgy látják, hiába az új hang, a csengőhangok diadalmenete nem fog megismétlődni, ugyanis éppen azok nem hallják soha a letöltött dallamot, akik fizetnek érte. "A kicsengés-hangok nyilvánvalóan csak divatból lehetnek népszerűek. Egyetlen céljük, hogy tulajdonosaik eldicsekedhessenek vele. A divatkellékek azonban természetükből fakadóan hamar divatjamúlttá is válhatnak” – vélekedik egy szakértő.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!