Az egyik kutatóintézet szerint a legnagyobb probléma az online állásportálok esetén a regisztráció nehézkessége, a nem releváns találatok és a visszajelzés hiánya. Hogyan lehet ezeken változtatni? Az áprilisban megújult jobline.hu a fenti kérdésekre sajátos megoldásokat kínál, ezekről és a legfontosabb újdonságokról Toldi Gábort, a HVG HR Center igazgatóját kérdeztük.
Mit érzetek a legnagyobb problémának az állásportálok működésében?Nemrégiben a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft. egy érdekes honlap-használati felmérést készített a nagyobb állásportálok használhatóságáról, felhasználóbarát működésükről. A kutatás eredményeiből kiderül, hogy a portáloknak is van még mit fejlődniük. A regisztrációs folyamat például több portálnál olyan hosszú és összetett, hogy a felhasználók egy idő után egyszerűen feladják a küzdelmet. Az ideálisnak tekinthető regisztrációs idő, amit a megkérdezettek hajlandóak erre áldozni, maximum 15 perc. Ezen kívül mind álláskeresői mind munkaadói oldalról felmerül az igény a gyors és egyszerű CV és hirdetésfeltöltésre, amit sablonok kezelésével lehet a leghatékonyabban megoldani. Szintén mindkét fél által többször említett probléma volt továbbá a bonyolult szűrési és keresési rendszer, ami könnyítés helyett csak megnehezíti a munkaerőpiac szereplőinek egymásra találását. Ezek azok a tényezők, amelyek alapján mi is tovább indultunk, és amelyek alapján fejlesztettük a portált és létrehoztuk mind munkaadói mind munkavállalói oldalon a fenti problémákat megoldó My jobline profilokat.
Hogyan tudják támogatni az új fejlesztésekkel az álláskeresők sikerességét?Álláskeresői oldalról elsősorban arra koncentráltunk, hogy megkönnyítsük a regisztrációt és a pályázási folyamat menedzselését. Ennek érdekében saját jelentkezési sablonokkal, könnyedén és gyorsan pozíciókra szabható CV-kkel támogatjuk a pályázási folyamatot. A jelentkezések egyszerűsítését támogatja egy másik új funkciónk is: a jobline oldalán létrehozott saját CV profilhoz a felhasználó saját publikus linket rendelhet, így nem kell minden jelentkezéshez külön-külön önéletrajzot csatolnia, ez egy sokkal professzionálisabb megoldás, mint korábban. Mivel sok munkavállaló számára fontos az információkhoz való gyors hozzájutás, elindítottuk az álláskeresőknek szóló Jobline Magazint is, melyben szakértők által összeállított naprakész hírek, karriertippek és lehetőségek, álláspiaci információk segítik a tájékozódást.
Mi a helyzet a regisztrációval és a kereséssel?
Felhasználói visszajelzések alapján fejlesztettük le az új regisztrációs rendszert, így egy, a korábbiaknál gyorsabb, egyszerűbb regisztrációt és CV feltöltést tettünk lehetővé. Ezáltal csökken a hibázás lehetősége, a regisztráció és az adatfeltöltés folyamatában menthető, és ami még ennél is fontosabb, a későbbiekben pozíciókra szabható és visszakereshető. Arra is megoldást kerestünk, hogy az állásajánlatok közti szűrés, keresés minél egyszerűbb és hatékonyabb legyen: a keresés összetettebb, könnyebben kezelhető lett, törekedtünk a hatékony és célirányos keresésre. Ezt támogatja az Állásposta szolgáltatása is, mely segítségével naprakész állásajánlatokról értesülhet a pályázó, és biztosan nem marad le semelyik számára fontos pozícióról.
Vannak-e új megoldások a munkaadók minél jobb kiszolgálására?
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján fejlesztettük a munkaadói felhasználói felületet is. Egyrészt egyszerűsítettük az álláskínálói regisztrációt és egy irányítópult segítségével lehetővé tettük, hogy a munkaadók minden toborzáshoz szükséges információt a saját Jobline profiloldalukon keresztül könnyedén és gyorsan áttekinthessenek és menedzselhessenek. Példa erre, hogy a beérkező CV-k rendszerezve menthetőek el pozíciónként, sőt egy értékelő rendszer segítségével jelölhetőek, könnyen visszakereshetőek a pozíciónak megfelelő jelöltek. Így ha egy jelölt nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, gyorsan megtalálhatjuk, kik voltak azok, akik még közel álltak elképzeléseinkhez. Az előzőek mellett figyelmet szenteltünk annak is, hogy a napjainkban egyre divatosabbá váló munkaadói arculatépítési törekvéseket is támogassuk: ennek érdekében a hirdető vállalatok számára lehetővé tettük saját hirdetési sablonok létrehozását, így az álláshirdetésekben könnyen megjelenhetnek a vállalat arculati elemei, és a sablon alapján gyorsan létre lehet hozni új hirdetéseket. Az egyedi felületek létrehozásával a HR branding igényeket szeretnénk kiszolgálni.
Mit gondol, mi az online állásportálok jövője?A szakmai kutatások eredményei rámutatnak arra, hogy mind munkaadói mind munkavállalói oldalról egyre nagyobb az igény az interaktivitásra, a könnyen kezelhetőségre és a hatékonyságra. Úgy gondolom, hogy a jövőben azok az állásportálok tudnak majd piacvezető szerephez jutni, akik képesek ezeket az igényeket felismerni és kiszolgálni. A közösségi média bevonása az álláskeresésbe, a gyors regisztráció és a személyre szabhatóság mind-mind olyan elemek, melyekkel a jövő állásportáljának számolnia kell. Mi is ezek alapján fejlesztettük a jobline.hu rendszerét és hiszünk abban, hogy a HVG-től megszokott minőséget és iránymutató hozzáállást az állásportálon keresztül is bizonyítanunk kell.
Természetesen a sikeresség nem csak rajtunk, hanem a felhasználókon is múlik, ám úgy gondoljuk, ehhez nekünk kell megadnunk minden szükséges támogatást.
Forrás: Jobline