Növeli az alkalmazottak munkájának hatékonyságát
Egy vállalat sikerében a legfontosabb szerep az alkalmazottaknak jut, így olyan rendszereket kell megalkotni, amelyek növelik az alkalmazottak munkájának hatékonyságát. Az effajta hatékonyságot a szerepkörök, és ez erre épülő információ-hozzáférés, valamint a megszokott környezet biztosítja. Ha a munkatársaknak jól ismert, ezzel együtt testre szabott és természetes rendszer áll rendelkezésre, hatékonyabban fogják azt használni, ezáltal termelékenyebbek lesznek, és ez elsősorban a vállalat számára kedvező. A korábbi vállalatirányítási-rendszerekben mindent rideg folyamatok szerint kellett elvégezni, és ez egyáltalán nem járult hozzá a hatékonysághoz, hiszen az alkalmazottak sokszor akaratlanul is pontatlan adatokat szolgáltattak.
Természetesen, a fent említett tulajdonságok mellett, ezen a megoldásokat továbbra is a legalacsonyabb teljes birtoklási költséggel (TCO) és a legkedvezőbb megtérülési mutatókkal (ROI) kell nyújtani. A rendszereknek továbbá megbízható alapokon kell nyugodniuk, azaz ki kell alakítani az adathozzáférés, az infrastruktúra és az adattárolás biztonságát.
A Microsoft a négy elvnek, azaz az önállóság, az tisztánlátás, az együttműködés és az alkalmazkodóképesség elvének megfelelő megoldásokat tud nyújtani, vagyis egy ügyfél egy szállítótól megkap minden szükséges elemet az alapinfrastruktúrától a fejlesztőkörnyezetig. Ezáltal az ügyfeleknek csak a tényleges hozzáadott értékre kell koncentrálniuk, vagyis, hogy miként működjön a cég, és mi ennek a leghatékonyabb módja.
A 2005-ben indult első hullám termékei már meg is jelentek, vagy még 2006 folyamán megjelennek. Ennek értelmében a termékek egységesen, szerepkör alapon működnek, kihasználják a portálokat és a levelezőrendszereket, SQL alapon szolgáltatnak üzleti információt, s kihasználják a webszolgáltatásokat, a ciklus végén, 2007-ben pedig a kezelői felület is egységes lesz.
A második hullámban - 2008 után - a Microsoft a moduláris konfigurációra helyezi majd a hangsúlyt, és a termékekben elérhetővé teszi a legjobb folyamatok könyvtárát. Például, ha egy középvállalat Microsoft Dynamics terméket szeretne használni, akkor az illetékes döntéshozók a szerepkör alapú folyamatkönyvtárból kiválasztják a cég működéséhez legalkalmasabb folyamatokat a rendszerhez.
2013-ig megmaradnak a jelenlegi termékek párhuzamos fejlesztései, azaz nem vonják ki sem az Axaptát, sem a Navisiont, sem a CRM-et a magyar piacról. Az egyes termékekre jellemző folyamatok ezután is megmaradnak, viszont az ügyfélnek kell kiválasztania, mire van szüksége.