3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Philips új ötéves stratégiájának középpontjában a növekedés, a versenyképesség, illetve a márka és a piaci vezető szerep megerősítése áll az egészségügyi és az életmód ágazaton belül - mondta Benedikt Laux a vállalat regionális és egyben magyarországi vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette az új tervek követik a nemzetközi trendeket, s várakozásuk az, hogy a globális GDP-nél gyorsabban nő majd a piaci részesedésük.

A Philips folyamatos nyereségnövekedést tervez 2011-2015-ben, éves szinten legalább 2 százalékkal nagyobbat, mint ahogyan a világgazdaság bővül. A kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye a tervek szerint 10-13 százalék közötti lesz, miközben az összes nyereséghez képest kétszeresen növekvő egy részvényre jutó nyereséggel számol.

Benedikt Laux kifejtette, a Philips 2015-ös terveinek megvalósításában a vállalat közép és dél-kelet európai országai, valamint Magyarország is fontos szerepet játszik egyrészt a régióban jelen lévő gyártási és beszállítói háttéren, másrészt az egészségügyi és világítástechnikai modernizáción, valamint a háztartások vásárlásain keresztül.

A hollandiai székhelyű Philips több mint 118.000 főt alkalmaz a világ több mint 60 országában. A 2009-ben 23 milliárd eurós forgalmat elérő cég piacvezető pozíciót tölt be például a szívbetegség- és az akut ellátásban, az energiahatékony világítástechnikai megoldások, a síkképernyős televíziók és a hordozható szórakoztató elektronika terén.

Szerdán ismertették a Philips egészségügyi felmérését is, amely szerint a magyar lakosság 42 százaléka valamilyen krónikus betegségről számolt be, ebből a 40-59 éves korosztály közel fele jelezte, hogy tartós, krónikus egészségügyi problémái vannak. A kutatás szerint a következő öt évben a válaszadók 36 százaléka tart szív- és érrendszeri megbetegedésektől, míg  az onkológiai-jellegű betegségektől csupán 12,1 százalékuk.

A magyar adatok alapján ugyanakkor minden második ember halálát valamilyen szív- és érrendszeri megbetegedés okozza, amely éppen a kétszerese a daganatos betegségekben elhunytak számának.

A kutatás több trendet is felvázol. Így többek között azt, hogy a Föld lakossága eddiginél gyorsabban öregszik: 2000-ben a hatvan év felettiek száma megközelítette a 600 millió főt, majd 2006-ra körülbelül 700 millióra emelkedett. A szám 2050-re valószínűleg megháromszorozódik, amikor gyakorlatilag 2 milliárd ember tartozik majd a hatvan felettiek kategóriájába. Következésképpen 2100-ra a fejlett világ fele krónikus betegségekben fog szenvedni.

A tanulmány szerint az egészségügynek túl kell lépnie a hagyományos, helyzeti kezeléseken. Olyan megoldásokat kell keresnie, amelyek a kórházi és otthoni környezetben egyaránt a megelőzést, a szűrést, a diagnózist, a kezelést, valamint a megfigyelést szolgálják. Alapvető a magyar társadalom egészségtudatosságának növelése, s olyan szociális intézmények létrehozása, amelyek elsősorban a megelőzésre, szűrésre és diagnózisra szakosodnak, továbbá a kórház központú szolgáltatástól a betegközpontú ellátás felé közelítenek.

A felmérés szerint míg Európában 100.000 lakosra átlagosan 1,8 CT berendezés jut, addig Magyarországon 0,7. Kórházi ágyakból ugyanakkor az EU átlagnál majdnem harmadával több férőhely áll a magyar betegek rendelkezésére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!