5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Televízióra a fiatalabb korosztály csak néhány műsortípus esetén kapcsol, így az Eurovíziós Dalverseny, vagy egy-egy kiemelt sportesemény közvetítésekor. Az őszi időszaknak immár a köztévé is nekiveselkedik, kérdés, hogy a csatorna új, vicces sorozata mennyire jön majd be a nézőknek.

Ismét humoros sorozattal igyekszik a nézők kegyeit elnyerni a köztévé. Egy légitársaság mindennapjait mutatja be az M1 új televíziós műsora, a Fapad. Az októberben induló sorozatot két ismert humorista, Litkai Gergely és Vinnai András írta. A 26 perces epizódokból álló, dokumentarista stílusban készülő 24 részes széria forgatása szeptember közepén zárul. A sorozat bemutatóján a költségekről nem számoltak be, de az MTVA a közelmúltban nem garasoskodott a programok gyártásán, így vélhetőleg ez a vígjáték is komoly pénzébe került az adófizetőknek.

Az úgynevezett dokumentarista stílus egyébként az USA-ban és Angliában nagy sikernek örvend, elég csak a műfaj két legismertebb darabjára, az Office (Hivatal) vagy a Parks and Recreation (Városfejlesztési osztály) szériáira gondolni. A magas nézettség mellett ezek a sorozatok ráadásul számos szakmai díjat is besöpörtek.

Nagy kérdés, hogy a hazai nézők mennyire lesznek fogékonyak a stílusra, hiszen a Munkaügyek című vígjáték korábban nem igazán hozta a várt sikert. (Noha a köztévénél általában és ezúttal is azt hangsúlyozták, hogy nincsenek nézettségi elvárások a műsor kapcsán.) A csatorna vezetői mindenesetre optimisták. Nyitrai Kata, az MTVA szórakoztató műsorok főszerkesztője a sorozatot bemutató sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a stílus a színészeknek is nagy lehetőség arra, hogy magukat is adják, hozzáköltsenek a szerephez. A sorozat műsorba kerülésének pontos időpontját később hozzák nyilvánosságra, az őszi műsorstruktúra ismertetésekor. Elhangzott: a nézőszámtól függ, hogy hány évadra tervezik a Fapadot, de ismerve a nézői szokásokat, kifutási időt biztosítanak a produkciónak. A sorozatot mindenestre igyekeznek ismert színészekkel is megtámogatni, így szerepelni fog benne Dobó Kata és Pindroch Csaba is.


Az M1 helyzete, ha nem is reménytelen, de meglehetősen nehéz, hiszen nemhogy a két nagy kereskedelmi tévével nincs versenyben, de immár hetek óta a középmezőnyben sem tud labdába rúgni. A TV2 és az RTL Klub pedig csak most fog igazán beleerősíteni, hiába maradt ki ezúttal a nagy nyári leállás, a látványos produkciók az ősszel jönnek.

Ezek közül az első már hétfőn bemutatkozott, méghozzá az RTL Klub új vetélkedője, - amelyet időnként tehetségkutatónak is titulál a sajtó, - a konyhafőnök. „Mindenki kezében ott a lehetőség, hogy elnyerje a Konyhafőnök címet illetve az azzal járó tíz millió forintos nyereményt. Azonban ez nem lesz könnyű, nehéz, embertpróbáló küzdelem elé néznek a versenyzők” – előlegezték meg az akadályokat a zsűri tagjai, Vajda Pierre, Fördős Zé és Bernáth József.


Hétköznap estékre a TV2-nek is van egy új reménysége, a Zsaruk című dokureality, amely minden bizonnyal új színt próbál vinni a programstruktúrába, és egyúttal minél szélesebb közönség számára szórakozást nyújtani. 

A két nagy kereskedelmi tévé őszi programjairól egyébként már korábban beszámoltunk, ahogy az esti műsorok ütemezéséről is. (A vonatkozó cikkeinket itt és itt éri el - szerk.) Mindenesetre érdekes lesz, hogy az eddig nagyon erős Tények utolsó félóráját és a hírműsor farvizén magára találó Jóban rosszban-t meg tudja-e törni az RTL új műsora, a Konyhafőnök. Amennyiben ez nem sikerülne, akkor a TV2 könnyen lehet, hogy fogást tudna találni a konkurensén, hiszen az utóbbi időben (bár ebben a nyári időszak is közrejátszott) önmagához képest gyengébben teljesített az Éjjel-nappal Budapest, amely egy pörgős nyomozós műsorral (Zsaruk) akár előzhető is lenne. Más kérdés, hogy hiába adott Berki Krisztián iránt a felfokozott érdeklődés, meglátásunk szerint a bulvármédia egyik nagy kedvence kevés lesz a Barátok közt ellen. A változó műsorstruktúra kapcsán érdemes megjegyezni még egy adatot: a TV2 vezetése a vasárnap estét a Sztárban sztár című műsornak akarja szentelni, ennek oltárán pedig feláldozták az egykor verhetetlen magazinműsorukat, a Naplót. A szombat délutánra átkerülű műsor számára sokak szerint az új idősáv a végét fogja jelenteni, így kifejezetten érdekes volt a Napló "hattyúdala", hiszen a TV2 legnézettebb műsora volt a múlt héten, mely a teljes lakosságot tekintve egymillió feletti nézettséget produkált. 

Az utolsó nyári héten ugyanakkor továbbra is az RTL Klub klub volt az erősebb az esti órákban. Ha a kereskedelmi célcsoportot nézzük (18-49 év közöttiek) 19 és 23 óra között, akkor kicsit nagyobb előnnyel, míg ha 18 óra és 23 óra között vizsgáljuk a 18-59-es korosztályt, akkor némileg szorosabb versenyben nyert az RTL Klub.

Az első kategóriában az RTL Klubot átlagosan a nézők 19,6 százaléka követte, míg a TV2-t a 14 százalékuk választotta. Továbbra is jól teljesítettek az RTL-es kábelcsatornák: a F+ 6,3 százalékos közönségarányt tudott, míg a Cool ennél is magasabb 6,6 százalékos közönségarányt ért el. Kissé visszacsúszott a Viasat 3, amely a nézők 4,5 százalékát kötötte le átlagosan, míg a sort továbbra is az M1 zárta (3,6% SHR).

A két nagy csatorna között a mélyebb merítést jelentő 18-59 éveseket átfogó csoportban kisebb volt a különbség, az RTL Klub ugyanis 19 százalékos közönségarányt ért el, szemben a TV2 15,1 százalékával.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!