A virtuális mobilszolgáltatás lényege, hogy az adott cég nem építi ki saját hálózatát, hanem a már létező hálózatok fölös kapacitását veszi bérbe, így a szolgáltatásokat rendkívül alacsony áron tudja kínálni. A többi ilyen szolgáltatóhoz hasonlóan a Uphonia sem kötelezné hűségnyilatkozatok aláírására előfizetőit, a készülékeket pedig az előfizetéstől függetlenül árulja majd. Az Egyesült Államokban a mobilosok körülbelül 11 százaléka veszi igénybe valamelyik ilyen „fapados” társaság szolgáltatásait, közöttük is túlsúlyban vannak a tinédzserek.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
Az instant mobiltársaságok működéséből a saját hálózattal rendelkező szolgáltatók, valamint a készülékgyártók is jelentős profitot szerezhetnek. Mindez persze csak akkor lehetséges, ha az adott fapados szolgáltatót a felhasználók jól meg tudják különböztetni a többitől – ilyen például a Virgin Mobile, amely nemrégiben megszerezte a mérföldkőnek számító kétmilliomodik előfizetőjét.
A Uphonia célcsoportként a valamely etnikai csoporthoz tartozó városlakókat jelölte meg, akik hűségükért cserébe ingyen letölthető játékokat, csengőhangokat és grafikákat kaphatnak majd telefonjukra.
Menedzsment Fórum
Új virtuális mobilszolgáltató célozza meg az amerikai etnikumokat
Az amerika SmartServ Online csengőhangokkal foglalkozó részlege, a Uphonia azt fontolgatja, hálózatot bérel, hogy teljes körű mobilszolgáltatást nyújthasson, speciálisan a városban élő etnikai kisebbségek igényeihez szabva.