A világ autóiparában fokozatosan erősödik a kereslet a nagyobb átmérőjű kerekek iránt - mondta lapunknak Szalay Géza gyárigazgató. Az új trendhez igazodva több mint egymilliárd forint ráfordítással teremtik meg a feltételeket a tatabányai üzemben a magasabb és szélesebb felnik gyártására. Az átálláshoz új gépekre, berendezésekre van szükség, s ezeket már megrendelték Németországban. Egy-egy ilyen gép legyártása akár 8-10 hónapig is eltart, így várhatóan 2008 első negyedében kezdődhet meg Tatabányán az újfajta keréktárcsák előállítása.
Az ötszáz főt foglalkoztató és évente 2,2-2,3 millió kovácsolt és öntött könnyűfém keréktárcsát készítő tatabányai gyárban az elmúlt két évben több milliárd forint ráfordítással fejlesztették a technológiát, robotokkal váltottak ki egyes kézi munkákat. Így jelentősen növelni tudták a hatékonyságot, az egy főre jutó keréktárcsa-előállítás radikálisan nőtt a cégnél. A tatabányai gyár a világ egyetlen olyan keréktárcsagyára, ahol két technológiát - egy amerikai és egy német eljárást - meghonosítva egyidejűleg készítenek öntött és kovácsolt felniket az autóiparnak.
Az itt készülő alumíniumkerekek húsz százalékkal könnyebbek az acélkerekeknél, alkalmazásukkal üzemanyagot lehet megtakarítani. Ennek is szerepe van abban, hogy az autóipari recesszió ellenére eddig még nem kényszerültek a termelés csökkentésére. Ma már az európai autógyárak többsége megrendelőjük, és sok ezer gépkocsi közlekedik Amerikában is a Hungary felirattal ellátott könnyűfém keréktárcsákkal, írja a Napi Gazdaság.