A DaimlerChrysler és a Volkswagen után a General Motorshoz (GM) tartozó Opel is bejelentette, hogy a németországi egységek dolgozóinak áldozatokat kell hozniuk a jövedelem, a szociális juttatások és a munkaidő terén. A GM emellett a bochumi gyár termelésének egy részét Lengyelországba telepítené át.
Hans Demant, az Opel új vezére a minap úgy nyilatkozott, hogy nem tud garanciát vállalni a 32 ezer németországi munkahely megmaradására. Demant ehelyett azt tekinti elsődleges célnak, hogy a németországi egységek termelékenysége és hatékonysága növekedjen, s így azok fel tudják venni a versenyt a konszern más európai gyáraival, számol be a Der Spiegel.
A szakszervezetek ezzel szemben a munkahelyek 2010-ig történő garantálását és a német egységek fennmaradásának biztosítását szeretnék elérni, emellett a jelenleg érvényes bérszerződések fenntartásához is ragaszkodnak.
Az érdekképviseleti szervek tiltakoznak a GM azon terve ellen is, amely - a GM európai üzletágának nyáron bejelentett átszervezése keretében - a bochumi gyárból a lengyelországi Gliwicébe telepítené át a Zafira kisteherautók gyártásának egy részét. Szerintük azt inkább a jelenleg részben kihasználatlan rüsselsheimi üzembe kellene vinni.
Abban mindkét fél egyetértett, hogy az ügy komolyabb konfliktussá fajulását el kell kerülni. Ennek érdekében a tárgyalások október végéig tovább folytatódnak, számol be a német lap.
Mint ismert, az Opel AG tavaly 384 millió euró operatív veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, és már júliusban bejelentette, hogy takarékossági csomag bevezetését tervezi.
(Menedzsment Fórum)
Újabb német autóóriás fenyegeti megszorításokkal dolgozóit
A DaimlerChrysler és a Volkswagen után a General Motorshoz (GM) tartozó Opel is bejelentette, hogy a németországi egységek dolgozóinak áldozatokat kell hozniuk a jövedelem, a szociális juttatások és a munkaidő terén. A GM emellett a bochumi gyár termelésének egy részét Lengyelországba telepítené át.