2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megtört a jég. Míg korábban a dot-com diadaljelentések közlésében jeleskedett a média, az elmúlt évben azután a témától még teljesen meg nem csömörlött olvasók/nézők folyamatosan figyelemmel kísérhették, melyik internetes vállalkozást zárták be, melyik korábbi sztár-vállalkozásból mennyien kerültek az utcára.

A kockázati tőkések, akik közül sokan igencsak megégették magukat a dot-com befektetéseikkel most új szabályokkal működnek. A jelentősen (átlagosan harmadára) csökkentett dot-com portfolióba elsősorban a műszakilag megalapozott cégeknek van esélye bekerülni. A korábban a villogó-nyomuló üzletemberek mögött a háttérben robotoló programozók, fejlesztők most reflektorfénybe kerültek.

Rövidesen egyébként nem lesz értelme dot-com cégekről beszélni. Nem azért, mert megszűnnek, hanem mert egyre inkább elmosódik a határ a hagyományos és az internetes vállalkozások között. Míg másfél-két évvel ezelőtt a sikeres (hagyományos) vállalatok önálló dot-com leányvállalatok (spin-off) alapításával próbáltak belépni az Ígéret Földjére, mostanában egyre másra integrálják ezeket a cégeket a megbízható régi cég védőszárnyai alá. A hazatérő "dot-com leányok" nem csak az új technológiát, hanem a dot-com kultúrát is hozzák magukkal.

Az elmúlt év viharai által megtépázott, de életben maradt internetes vállalkozások is közelítenek a hagyományos üzlet felé. Az internetet felé nyitó hagyományos (brick and mortar) áruházak sikerein felbuzdulva számos B2C vállalkozás mozdul el a többcsatornás kereskedelem felé.

Azoknál a vállalatoknál, ahol a falaikon belül, vagy az egymás közti kommunikációban, tranzakciókban használják az internetet, már régen nem e dot-com ügy, hanem a hatékonyság a fő kérdés. Ha az on-line ügyfélszolgálat, vagy az elektronikus beszerzés bevezetése révén radikálisan képesek csökkenteni költségeiket, mindenféle dot-com válság üres locsogássá válik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!