A kockázati tőkések, akik közül sokan igencsak megégették magukat a dot-com befektetéseikkel most új szabályokkal működnek. A jelentősen (átlagosan harmadára) csökkentett dot-com portfolióba elsősorban a műszakilag megalapozott cégeknek van esélye bekerülni. A korábban a villogó-nyomuló üzletemberek mögött a háttérben robotoló programozók, fejlesztők most reflektorfénybe kerültek.
Rövidesen egyébként nem lesz értelme dot-com cégekről beszélni. Nem azért, mert megszűnnek, hanem mert egyre inkább elmosódik a határ a hagyományos és az internetes vállalkozások között. Míg másfél-két évvel ezelőtt a sikeres (hagyományos) vállalatok önálló dot-com leányvállalatok (spin-off) alapításával próbáltak belépni az Ígéret Földjére, mostanában egyre másra integrálják ezeket a cégeket a megbízható régi cég védőszárnyai alá. A hazatérő "dot-com leányok" nem csak az új technológiát, hanem a dot-com kultúrát is hozzák magukkal.
Az elmúlt év viharai által megtépázott, de életben maradt internetes vállalkozások is közelítenek a hagyományos üzlet felé. Az internetet felé nyitó hagyományos (brick and mortar) áruházak sikerein felbuzdulva számos B2C vállalkozás mozdul el a többcsatornás kereskedelem felé.
Azoknál a vállalatoknál, ahol a falaikon belül, vagy az egymás közti kommunikációban, tranzakciókban használják az internetet, már régen nem e dot-com ügy, hanem a hatékonyság a fő kérdés. Ha az on-line ügyfélszolgálat, vagy az elektronikus beszerzés bevezetése révén radikálisan képesek csökkenteni költségeiket, mindenféle dot-com válság üres locsogássá válik.
Újjászülető dot-com
Megtört a jég. Míg korábban a dot-com diadaljelentések közlésében jeleskedett a média, az elmúlt évben azután a témától még teljesen meg nem csömörlött olvasók/nézők folyamatosan figyelemmel kísérhették, melyik internetes vállalkozást zárták be, melyik korábbi sztár-vállalkozásból mennyien kerültek az utcára.