2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kétmilliomodik utasát ünnepelte hétfőn az alacsony költségű, "fapados" járatokat fogadó belgiumi Charleroi repülőtere: a szerencsés utas egy belga férfi volt, aki az olaszországi Pisába utazott.

A légikikötő forgalma azóta lendült fel igazán, amióta - 2001-ben - ezt tette európai központjává az ír Ryanair légitársaság: 2000-ben ugyanis még csak 250 ezer ember fordult meg Charleroi-ban. A repülőtérről nap mint nap 13 különböző úticél felé indulnak járatok, s ezek 90 százalékát a Ryanair adja: ugyanakkor az idei év óta több más alacsony költségű légitársaság is közlekedtet ide gépeket, többek között a magyar Wizzair. Most szerdán pedig - története során első ízben - egy libanoni légitársaság Bejrút és Charleroi között indít járatot.

A repülőteret használó utasok 31 százaléka belga, 14 százaléka ír és 10 százaléka olasz - ám az idén először viszonylag jelentős arányt ért el a magyarok és a lengyelek száma is (e két csoport együttesen ma már 6,5 százalékot ad), köszönhetően a Wizzair és a néhány hónapon át működött lengyel Air Polonia járatindításainak.

A légikikötő mindössze 40 kilométerre van a belga fővárostól (így a legtöbb hirdetésben "Brüsszel-Dél" néven szerepel), s 700 embert foglalkoztat. Ez utóbbi téren hamarosan változás, bővülés várható: az EU szabályai szerint ugyanis minden olyan repülőtér, amelynek forgalma meghaladja a 2 millió utast évente, köteles megnyitni a földi kiszolgálással kapcsolatos szolgáltatásokat a konkurencia előtt. Ebből azonban máris vita támadt a légikikötőt üzemeltető cég és legnagyobb üzletfele, a Ryanair között: ez utóbbi nem akar többet fizetni, az előbbi pedig nem tudja tovább folytatni eddigi gyakorlatát, hogy az utasok csomagjainak kezeléséért személyenként csak egy eurót számláz, miközben ez valójában 4-5 eurójába kerül.

Az egyre növekvő forgalom miatt a belgiumi vallon országrész kormányzata (Charleroi itt található) egy új utascsarnok és a hozzá tartozó parkolók építését tervezi, s azt, hogy felújítják a kifutópályákat. Mindez a következő 3-4 évben 120 millió euróba kerül majd. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Visszafizet 4 millió eurót a vallonoknak a Ryanair
Megegyezett a Ryanair a charleroi repülőtérrel
A magyar fapados is használja majd a Ryanair belga bázisát

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!