Hamarosan bezárja utolsó két magyarországi üzletét is a Toscana cipőbolthálózat, írja a Világgazdaság. A közepes árú olasz cipők helyett inkább az olcsó kínait veszik az emberek, és a multik is megszorongatták a vállalatot, amely nem bírja tovább a versenyt.
A Toscana dolgát az is megnehezítette, hogy az euró bevezetése óta az olasz gyártók csaknem 80 százalékkal emelték az áraikat. A becslések szerint ebből csak az euróra való átállás mintegy 60 százalékot jelentett.
[ajanlo=90][igazitas=left/]Az üzletlánc az 1990-es évek elején jelent meg a magyar piacon. Az évtized végére négy üzletük volt Budapest frekventált pontjain, és nagykereskedőként is szállítottak árut az ország több pontjára. A hanyatlás 2002-ben kezdődött, amikor be kellett zárniuk a hat évvel korábban nyitott belvárosi boltjukat a magas bérleti díjak miatt, és az egyik bevásárlóközpontban nyitott üzletük forgalma sem hozta meg a várt eredményt.
A vállalkozásnak 2001-ben még 240 millió forint nettó árbevétele volt, ez 2004-ben várhatóan csak 36 millió körül lesz, írja a Világgazdaság.
Menedzsment Fórum
Utolsó hazai üzleteit is bezárja a Toscana cipő
Hamarosan bezárja utolsó két magyarországi üzletét is a Toscana cipőbolthálózat, írja a Világgazdaság. A közepes árú olasz cipők helyett inkább az olcsó kínait veszik az emberek, és a multik is megszorongatták a vállalatot, amely nem bírja tovább a versenyt.