A módszer felépítése a következő:
- Áttekintés (bevezető a módszer alkalmazásához)
-
- Vevői útmutató
-
- Szállítói útmutató
-
- Kivitelezés tervezési útmutató (az információs rendszer kezdő és végállapotának pontos leírásához)
-
- Útmutató a vevőknél és a szállítóknál használt adaptálási módszerek közötti különbségek áthidalására
-
- Esettanulmányok
-
- Euromethod fogalmi kézikönyvek (modellek a vevő-szállító kapcsolatra, az információs rendszer meghatározására és az adaptációs projekt kockázatának kezelésére)
-
- Euromethod szótár (felhasznált kifejezések lehetőleg szabványos (ISO) értelmezése).
ISO/IEC 9126 szabvány
A szoftvertermékek minősítésére született a fejezetcímben szereplő szabvány. Az ISO/IEC 9126 egy hierarchikus szempontrendszert határoz meg, amely segítségével megállapítható, hogy a szoftver megfelel-e a felhasználói követelményeknek. A szoftverek minőségjellemzőit a szabvány hat csoportba sorolja. A funkcionalitás, a megbízhatóság, használhatóság, hatékonyság, karbantarthatóság és hordozhatóság szempontrendszerének további bontásával és mérhető tulajdonságok megadásával a pályázó rendszerek között rangsor állítható fel. A verseny a mi esetünkben azonban nem a szoftverek, hanem az ennél bonyolultabb, hardver elemeket is tartalmazó és a szolgáltatásokkal kiegészített üzleti informatikai megoldások között folyik.
Értékelemzés
A kialakítandó vállalatirányítási információs rendszer új terméknek is tekinthető, amelyet az értékelemzés segítségével próbálunk megtervezni. Az alkalmazó vállalat, mint vevő csoportmunka keretében megadja az igényeit, amelyet egy hierarchikus funkciósémában foglalunk össze. A csoport tagjai a vállalat különböző területeiről érkezhetnek (pénzügyi szakember, szervező informatikus(ok), logisztikai szakember, termelésirányító, kereskedő stb.). Ezek után megvizsgáljuk, a választható rendszerek gyenge pontjait (gyenge pontnak minősül az, ha felesleges funkciók teljesülnek, vagy valamilyen vevői igény kielégítetlen marad stb.) és a különböző funkciók teljesülési költségeit.