3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Júniusban 320 ezerrel növelte felhasználóinak számát a világ legnagyobb közösségi oldala az Egyesült Államokban, azonban ez messze elmarad a májusi 7,8 milliós ugrástól - derül ki az Inside Facebook adataiból. Egyelőre nem tudni, hogy ez csak a nyár miatt van-e, de a szakemberek szerint az oldal tulajdonosainak lassan el kell gondolkodniuk azon, hogyan tudják még növelni a bevételeket.

A kevés újonnan csatlakozó mellett a Facebook problémája az volt júniusban, hogy pont a kereskedelmileg értékes korosztályokban csökkent a felhasználók száma: mind a 18-25, a 26-34 és a 35-44 közöttiek kevesebben voltak, mint május végén, viszont az idősebb korcsoportokban növelni tudta a regisztráltak számát az oldal.

Egyelőre a szakértők sem tudják a meredek visszaesés okát: egyesek szerint csak az Inside Facebook adatai rosszak, esetleg változott a hirdetési rendszer, ahonnan az adatokat veszik. Mások viszont már arra figyelmeztetnek, hogy a közösségi oldal mostanra elérte korlátait, aki rajta akar lenni, az már rajta van.

A Facebook jelenleg közel félmilliárd aktív felhasználóval rendelkezik világszerte, ebből 125 millió az Egyesült Államokban van. Az Inside Facebook szerint az amerikaiak 41 százalékának van profilja az oldalon, ennél csak Nagy-Britanniában és Kanadában magasabb az arány, de az 50 százalékot sehol nem éri el.

Az adatok szerint a Facebook jelenleg a világon a második leglátogatottabb oldal a Google mögött. Érdemes azonban még egy adatot mellé tenni: míg a Google éves árbevétele 25 milliárd dollár körül van, addig a közösségi oldal esetében egymilliárd körül jár most.

Sokak szerint a Facebook manapság a leghatékonyabb hirdetési eszköz, hiszen személyre szabottan tud reklámokat közvetíteni, mivel minden felhasználójáról rendelkezik adatokkal. Ugyanakkor a jelek szerint ez egyelőre nem látszik a számokon.

Korábban több cég is beszállt a Facebookba, többek között a Microsoft is vett tulajdonrészt a cégben. Ezekkel a tőkebevonásokkal a vállalat értékét 15 milliárd dollárra taksálták, azonban az még kérdéses, hol van ennyi pénz a rendszerben, hiszen egy idő után nyilván a befektetők is jól akarnak járni.

A fentiek miatt egy ideje a cég is gondolkodik azon, hogy valamilyen módon pluszforráshoz jusson, az interneten szinte naponta keringenek körlevelek arról, hogy a tulajdonosok fizetőssé teszik a közösségi oldalt. Bár erre viszonylag kicsi az esély, így is voltak újítások: egy időben a tulajdonosok abból reméltek pénzt, hogy majd az internetes újságok fizetnek nekik azért, ha többen olvassák megosztott cikkeiket. Ez a módszer azonban eddig nem vált be, az utóbbi pár hónapban bebizonyosodott, hogy nem növeli az olvasottságot pusztán az, ha ismerőseinknek tetszik egy cikk.

A szakemberek szerint azért is válaszút előtt állhat a Facebook, mert a csúcsról általában csak egy irányba vezet az út: lefelé. Az oldalnak ugyanis mostantól minden egyes felhasználóért meg kell küzdenie, főleg úgy, hogy a hírek szerint már a Google is egy közösségi oldal beindítását tervezi.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!