A kevés újonnan csatlakozó mellett a Facebook problémája az volt júniusban, hogy pont a kereskedelmileg értékes korosztályokban csökkent a felhasználók száma: mind a 18-25, a 26-34 és a 35-44 közöttiek kevesebben voltak, mint május végén, viszont az idősebb korcsoportokban növelni tudta a regisztráltak számát az oldal.
Egyelőre a szakértők sem tudják a meredek visszaesés okát: egyesek szerint csak az Inside Facebook adatai rosszak, esetleg változott a hirdetési rendszer, ahonnan az adatokat veszik. Mások viszont már arra figyelmeztetnek, hogy a közösségi oldal mostanra elérte korlátait, aki rajta akar lenni, az már rajta van.
A Facebook jelenleg közel félmilliárd aktív felhasználóval rendelkezik világszerte, ebből 125 millió az Egyesült Államokban van. Az Inside Facebook szerint az amerikaiak 41 százalékának van profilja az oldalon, ennél csak Nagy-Britanniában és Kanadában magasabb az arány, de az 50 százalékot sehol nem éri el.
Az adatok szerint a Facebook jelenleg a világon a második leglátogatottabb oldal a Google mögött. Érdemes azonban még egy adatot mellé tenni: míg a Google éves árbevétele 25 milliárd dollár körül van, addig a közösségi oldal esetében egymilliárd körül jár most.
Sokak szerint a Facebook manapság a leghatékonyabb hirdetési eszköz, hiszen személyre szabottan tud reklámokat közvetíteni, mivel minden felhasználójáról rendelkezik adatokkal. Ugyanakkor a jelek szerint ez egyelőre nem látszik a számokon.
Korábban több cég is beszállt a Facebookba, többek között a Microsoft is vett tulajdonrészt a cégben. Ezekkel a tőkebevonásokkal a vállalat értékét 15 milliárd dollárra taksálták, azonban az még kérdéses, hol van ennyi pénz a rendszerben, hiszen egy idő után nyilván a befektetők is jól akarnak járni.
A fentiek miatt egy ideje a cég is gondolkodik azon, hogy valamilyen módon pluszforráshoz jusson, az interneten szinte naponta keringenek körlevelek arról, hogy a tulajdonosok fizetőssé teszik a közösségi oldalt. Bár erre viszonylag kicsi az esély, így is voltak újítások: egy időben a tulajdonosok abból reméltek pénzt, hogy majd az internetes újságok fizetnek nekik azért, ha többen olvassák megosztott cikkeiket. Ez a módszer azonban eddig nem vált be, az utóbbi pár hónapban bebizonyosodott, hogy nem növeli az olvasottságot pusztán az, ha ismerőseinknek tetszik egy cikk.
A szakemberek szerint azért is válaszút előtt állhat a Facebook, mert a csúcsról általában csak egy irányba vezet az út: lefelé. Az oldalnak ugyanis mostantól minden egyes felhasználóért meg kell küzdenie, főleg úgy, hogy a hírek szerint már a Google is egy közösségi oldal beindítását tervezi.
Menedzsment Fórum