El kell ismerni a vállalat egyetemes felelősségét, szerepét az adott kérdésben. Egy autó meghibásodása esetén el kell hangzania annak, hogy a gyártó a vevők biztonságára törekszik. Kerülendő azonban az olyan állásfoglalás, hogy jogi értelemben a vállalatot nem terheli felelősség.
Mindenképp átláthatóvá kell tenni a problémát - érvelnek a válsághelyzettel kapcsolatban a PR-szakemberek -, mert különben nem tér vissza a bizalom az adott cég iránt. A közvélemény mindenképp információt akar, mégha nem is hisz ezeknek. A hallgatás azonban a rejtegetés látszatát kelti. Minden el kell mondani, és nem szabad hazudni. Akkor ugyanis egy újabb kritikai felületet teremtünk.
Az emlékezetes Tylenol gyógyszerbotrány kirobbanása után az ügyben érintett Johnson and Johnson gyógyszergyártó kitárta kapuit az újságírók előtt, lehetővé téve számukra, hogy mindenről kérdezzenek, mindenkitől. Mindeközben a polcokról visszavonták az adott készítményt. Amikor már minden ismert volt a vállalat termeléséről és termékeiről, akkor, hónapok múlva tért vissza a cég az újrafejlesztett gyógyszerrel egy kampány keretében.
Menedzsment Fórum
Vállalati kommunikáció válsághelyzetben
A vállalatok számára ajánlatos válság-forgatókönyvekkel rendelkezni. Minél szerteágazóbb a cég tevékenysége, minél bonyolultabb - műszaki vagy szervezeti téren - a működési rendszer vagy rendszerek, annál inkább szükséges a forgatókönyvek megléte. Ennek képezi fontos részét a jól kidolgozott kommunikációs aspektus.