"Hazai íz"
A megoldás kulcsát egy kereskedő a multik és a helyi vállalatok közötti jó viszony kialakításában látja. Egyre több amerikai dolgozik közvetítőkön keresztül. Egy seattle-i érdekeltségű vállalatnak Szingapúrban, vagy Németországban is lehet nagykereskedése. "A tengerentúli üzletkötések során a kollégák különböző országokból származnak. Ez nem stratégia, hanem egyszerűen az üzlet működési mechanizmusa" jelentette ki Bill Stafford, a Trade Development Alliance elnöke. Stafford még azt is megemlítette, hogy nagyon eltérő lehet az amerikai emberek megítélése. Nemrégiben tett üzleti útja során német fiatalokkal találkozott, akik egy amerikai film után beültek egy amerikai pizzériába, ahol kólát ittak és szidták az amerikaiakat.
Érdekes megállapításra jutott Howard Schultz, a híres Starbucks kávéházlánc elnöke is: "Mikor a vállalat Törökországban üzletet nyitott, mindenkitől azt hallottuk, hogy török kávét is forgalmaznunk kell. Görögországban hasonló elvárásokkal találtuk szembe magunkat. Ennek ellenére a nyitás után betérők mindkét esetben a hazai ízek helyett először egy Starbucks Frappuccinót kértek".
Népszerűsítő valóságshow
A reklámcég véleménye szerint a valóságshow-k is számos, eddig kiaknázatlan lehetőséggel kecsegtetnek. Csere néven fejlesztett kísérleti programot a BDA nonprofit szervezet. Ebben három arab országbeli fiatalt az Egyesült Államokban helyeznek el, egy amerikai multinacionális vállalatnál, míg ugyancsak három amerikai diák ugyanennél a vállalatnál, de muszlim környezeben kezd dolgozni. A nézők három-három részen át követhetik figyelemmel a csapatok életét, majd a hetedik epizódnál a fiatalok egymással osztják meg tapasztalataikat. Az első tapasztalatok erősítik azt, a szociológusok által már korábban is sokat hangoztatott tényt, hogy mások megismerése sokat segít az elutasítás és a gyűlölet leküzdésében.
A kellemetlen amerikai maradjon otthon!
A nagyvállalatok természetesen számos jól hangzó túlélési terven dolgoznak, de a reklámcég szerint van egy olcsó módja is annak, hogy a megfakult imázs ismét fényesen ragyogjon. Ez a fennkölt társasági tervek helyett az amerikai nyaralók magatartására helyezi a hangsúlyt. Hagyjuk otthon a kellemetlen amerikai képét! Az amerikaiak nyitottak és társaságkedvelők, de arrogánsak és hangosak is egyben, s azt hiszik, mindenki szeretne olyan lenni, mint ők, holott ez nem így van. Közel 55 millióan utaznak évente külföldre, hacsak egy százaléka az utazóknak kicsit halkabbá válik, s jobb megítélés alá kerül az USA, az elvégzett munka már nem volt hiábavaló.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Egyre többen utasítják el az amerikai márkákat
A magyarok rajonganak az amerikai márkákért
Vállalati túlélési stratégia az elutasítás korában
Az Egyesült Államok afganisztáni és iraki szerepvállalása óta számos multinacionális vállalat vált a támadások célpontjává. Az ország megítélése tekintetében a társadalom világszerte megosztott. Ebben a helyzetben a vállalatoknak is át kell gondolni működésüket, és többen túlélési stratégia gyártására kényszerülhetnek.