3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A logisztikai szakmán belül egyre komplexebb feladatokat vállalnak a szolgáltatók, amely kihat a tevékenység biztosítására is. Éppen ennek a sokrétű feladatnak köszönhető, hogy a biztosítótársaságok nem tudnak egyetlen komplex biztosítást kínálni számukra. Így nem marad más, mint az, hogy minden egyes kockázatra külön kell megkötni a biztosítást.

Felelősségbiztosítások

Az LSZK-ban raktározott áruk kezelésével együtt járó feladatok (nyilvántartás, mozgatás, elhelyezés, komissiózás stb.) eredmény-felelősséget jelentenek a szolgáltatást végzők számára. Ezek a felelősségi kockázatok a szállítmányozói felelősségbiztosításon belül a raktározói felelősségbiztosítás keretében oldhatók meg. Ezen a területen a leggyakoribb kártípus, az áru elázása, a raktártető hibája, csőrepedés, esetleg rakodás közbeni csapadékvíz miatt, a mozgatás vagy a helytelen elhelyezés miatt bekövetkező árusérülés (ki kell emelni a targoncavilla okozta károkat), azonban a legnagyobb veszteséget az árueltűnésből (leltárhiány) származnak.

Az LSZK üzemeltetője felelős az épületek megfelelő állagáért. Az üzemeltetőnek felróható károkra az épületüzemeltetői felelősségbiztosítás nyújt fedezetet. Ezzel szemben az esetleges csőtörés okozta károkat a vagyonbiztosítás fedezi. Külön érdekesség, hogy a multinacionális megbízók igényeinek teljesítése érdekében a logisztikai szolgáltatást végző szállítmányozók egyre többször kénytelenek felvállalni a jogszabályon és/vagy a Magyar Általános Szállítmányozási Feltételeken túlmutató kártérítési felelősséget.

Ugyanakkor a felelősségbiztosítók csak igen nehezen vehetők rá arra, hogy ezt a többletfelelősséget - vagy annak egy részét - akár borsos pótdíjak ellenében is, de magukra vállalják. A szolgáltató többletfelelősség-vállalására jó példa, ha a szállítmányozó vállalja a vétlen szállítási késedelemből adódóan a megbízónál keletkező üzleti veszteség (pl. termeléskiesés) térítését, jóllehet ezért a jogszabályok szerint nem terheli egyértelműen felelősség. Ez a kockázat elsősorban a just-in-time termelési rendszert alkalmazó megbízóknál (gyártóknál vagy beszállítóknál) jelentkezik.

A felelősségbiztosítások estében a biztosítási szerződés alapján kifizethető kártérítési összeg maximálva van, szakszóval ez az úgynevezett kárlimit. Ennek meghatározása nehéz feladat, mivel az alacsony limit nem nyújt megfelelő védelmet, a magas limit pedig igen drága. Ráadásul tovább bonyolítja a problémát, hogy az önrészesedés mértéke együtt mozog a kárlimittel. A kockázat - biztosítási fedezet - biztosítási díj - önrész optimális beállítása rendkívül összetett feladat, a szükséges kompromisszumok kialakításához érdemes biztosítási szakember véleményére támaszkodni. Ő a lehetőségek bemutatásával és szakvéleményével előkészíti és megalapozottá teszi a döntéseket.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!