A munkabeszüntetés csütörtök hajnalban kezdődött, s harminc órán keresztül tartott. Péntek reggeli értesülések szerint a sztrájk leginkább a keleti tartományokat sújtotta. Több nagyvárosban, mindenekelőtt Berlinben és Münchenben, valamint Frankfurtban, Hamburgban és Stuttgartban egyáltalán nem vagy a megszokottnál jóval ritkábban közlekedett a városi vasút, az úgynevezett S-Bahn is. A harminc órás sztrájkot követően a normális közlekedés várhatóan csak a késő esti órákra áll helyre.
A mostani munkabeszüntetést több hasonló, úgynevezett figyelmeztető sztrájk előzte meg, a legutóbbira október 12-én került sor. A sztrájkot ezúttal is hosszabb tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A GDL kezdettől fogva 31 százalékos béremelést követel. A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést, továbbá egyszeri, bérjellegű fizetést ajánlott.
A többezer mozdonyvezetőt tömörítő GDL péntek reggel megerősítette, hogy ha a DB nem tesz elfogadható ajánlatot, jövő héten is folytatják a munkabeszüntetést.
A DB szükségtervet léptetett életbe a sztrájk következményeinek enyhítésére. Szerte az országban mindenekelőtt több száz autóbusz pótlólagos beállításával igyekeztek a közlekedési viszontagságokat enyhíteni. Csütörtök esti összegzések szerint a sztrájkban mintegy 2000 mozdonyvezető vett részt, s a "kiesett" vonatok száma megközelítette a 11 ezret.
A legutóbbi, egész napos munkabeszüntetés mintegy 25 millió eurós kárt okozott a német gazdaságnak, ezen belül mintegy 7 millió eurós veszteséget a vasútnak. A vasút előző este a mostani sztrájk veszteségeit mintegy 10 ezer euróra becsülte, de a tényleges veszteség ennél várhatóan jóval magasabb lesz.