2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hajnali és a kora reggeli közlekedésben is jelentős fennakadásokat okozott a mozdonyvezetők sztrájkja Németországban, amely péntek reggel 8 órakor ért véget.

A munkabeszüntetés csütörtök hajnalban kezdődött, s harminc órán keresztül tartott. Péntek reggeli értesülések szerint a sztrájk leginkább a keleti tartományokat sújtotta. Több nagyvárosban, mindenekelőtt Berlinben és Münchenben, valamint Frankfurtban, Hamburgban és Stuttgartban egyáltalán nem vagy a megszokottnál jóval ritkábban közlekedett a városi vasút, az úgynevezett S-Bahn is. A harminc órás sztrájkot követően a normális közlekedés várhatóan csak a késő esti órákra áll helyre.

A mostani munkabeszüntetést több hasonló, úgynevezett figyelmeztető sztrájk előzte meg, a legutóbbira október 12-én került sor. A sztrájkot ezúttal is hosszabb tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A GDL  kezdettől fogva 31 százalékos béremelést követel. A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést, továbbá egyszeri, bérjellegű fizetést ajánlott.

A többezer mozdonyvezetőt tömörítő GDL péntek reggel megerősítette, hogy ha a DB nem tesz elfogadható ajánlatot, jövő héten is folytatják a munkabeszüntetést.

A DB szükségtervet léptetett életbe a sztrájk következményeinek enyhítésére. Szerte az országban mindenekelőtt több száz autóbusz pótlólagos beállításával igyekeztek a közlekedési viszontagságokat enyhíteni.  Csütörtök esti összegzések szerint a sztrájkban mintegy 2000 mozdonyvezető vett részt, s a "kiesett" vonatok száma megközelítette a 11 ezret.

A legutóbbi, egész napos munkabeszüntetés mintegy 25 millió eurós kárt okozott a német gazdaságnak, ezen belül mintegy 7 millió eurós veszteséget a vasútnak. A vasút előző este a mostani sztrájk veszteségeit mintegy 10 ezer euróra becsülte, de a tényleges veszteség ennél várhatóan jóval magasabb lesz.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!