2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hajnali és a kora reggeli közlekedésben is jelentős fennakadásokat okozott a mozdonyvezetők sztrájkja Németországban, amely péntek reggel 8 órakor ért véget.

A munkabeszüntetés csütörtök hajnalban kezdődött, s harminc órán keresztül tartott. Péntek reggeli értesülések szerint a sztrájk leginkább a keleti tartományokat sújtotta. Több nagyvárosban, mindenekelőtt Berlinben és Münchenben, valamint Frankfurtban, Hamburgban és Stuttgartban egyáltalán nem vagy a megszokottnál jóval ritkábban közlekedett a városi vasút, az úgynevezett S-Bahn is. A harminc órás sztrájkot követően a normális közlekedés várhatóan csak a késő esti órákra áll helyre.

A mostani munkabeszüntetést több hasonló, úgynevezett figyelmeztető sztrájk előzte meg, a legutóbbira október 12-én került sor. A sztrájkot ezúttal is hosszabb tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A GDL  kezdettől fogva 31 százalékos béremelést követel. A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést, továbbá egyszeri, bérjellegű fizetést ajánlott.

A többezer mozdonyvezetőt tömörítő GDL péntek reggel megerősítette, hogy ha a DB nem tesz elfogadható ajánlatot, jövő héten is folytatják a munkabeszüntetést.

A DB szükségtervet léptetett életbe a sztrájk következményeinek enyhítésére. Szerte az országban mindenekelőtt több száz autóbusz pótlólagos beállításával igyekeztek a közlekedési viszontagságokat enyhíteni.  Csütörtök esti összegzések szerint a sztrájkban mintegy 2000 mozdonyvezető vett részt, s a "kiesett" vonatok száma megközelítette a 11 ezret.

A legutóbbi, egész napos munkabeszüntetés mintegy 25 millió eurós kárt okozott a német gazdaságnak, ezen belül mintegy 7 millió eurós veszteséget a vasútnak. A vasút előző este a mostani sztrájk veszteségeit mintegy 10 ezer euróra becsülte, de a tényleges veszteség ennél várhatóan jóval magasabb lesz.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!