[ajanlo=474][igazitas=left/]A rövidített lista elkészítésénél nem annyira az ár, mint a potenciális befektető általános megítélése volt a legfőbb szempont - jelentette ki Tomas Sarluska, a szlovák közlekedési minisztérium szóvivője. Elmondta: a kötelező érvényű ajánlatban az áron még lehet változtatni - írja a pozsonyi Pravda.
Korábban tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékára. A pályázók július 29-ig adhatták be az előzetes ajánlatot, az ügyletet várhatóan még az idén lezárják. A szlovák kormány 15-20 milliárd koronát (384-510 millió eurót) remél az eladásból. A bevételt a vasúttársaság veszteséges személyforgalmi tevékenysége adósságának rendezésére fordítják.
Szlovákia az első kelet-európai országként magánosítja vasúti teherszállító vállalatát. A társaság az idei első félévben 208,27 millió korona (5,36 millió euró) adózott eredményt ért el. Forgalma 9,02 milliárd korona volt.
A szlovák privatizációs folyamatban való részvételhez a MÁV rendelkezik a magyar kormány támogató levelével. A szűkített listára kerülő vállalatok átvilágíthatják a megvásárolni kívánt céget, és ezt követően kell november után beadni a végleges ajánlatot.
A magyar vasúttársaság illetékese közölte: a szlovák árufuvarozási üzletág megvásárlása összhangban áll a MÁV partner-stratégiájával. A szlovák és a magyar árufuvarozás erősítheti egymást a földrajzi elhelyezkedésből adódóan is, illetve a szlovák cargo önmagában is jó üzleti lehetőséget jelent - írta korábban az mfor.hu.
A szlovák kormány májusban jelentette be, hogy eladná a Cargo Slovakia-t. A társaság az év elején jött létre, miután a szlovák államvasutak két részre, személy-, illetve áruszállító vállalkozásra osztódott. Az áruszállító vállalkozás alaptőkéje csaknem 300 millió eurónak felel meg, járműállománya 16 ezer szállítóvagon.
Menedzsment Fórum
Versenyben maradt a MÁV a Cargo Slovakiáért
A MÁV is azon cégek között van, amelyek kötelező érvényű ajánlatot tehetnek a szlovák Cargo Slovakia vasúti teherfuvarozó vállalatra szeptember 30-ig. A MÁV mellett többek között az osztrák Rail Cargo Austria, a Deutsche Bahn, valamint a szlovák Penta, a Rail World Holdings és a Mid Europa Partners alkotta konzorcium maradt versenyben.