2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV is azon cégek között van, amelyek kötelező érvényű ajánlatot tehetnek a szlovák Cargo Slovakia vasúti teherfuvarozó vállalatra szeptember 30-ig. A MÁV mellett többek között az osztrák Rail Cargo Austria, a Deutsche Bahn, valamint a szlovák Penta, a Rail World Holdings és a Mid Europa Partners alkotta konzorcium maradt versenyben.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A rövidített lista elkészítésénél nem annyira az ár, mint a potenciális befektető általános megítélése volt a legfőbb szempont - jelentette ki Tomas Sarluska, a szlovák közlekedési minisztérium szóvivője. Elmondta: a kötelező érvényű ajánlatban az áron még lehet változtatni - írja a pozsonyi Pravda.

Korábban tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékára. A pályázók július 29-ig adhatták be az előzetes ajánlatot, az ügyletet várhatóan még az idén lezárják. A szlovák kormány 15-20 milliárd koronát (384-510 millió eurót) remél az eladásból. A bevételt a vasúttársaság veszteséges személyforgalmi tevékenysége adósságának rendezésére fordítják.

Szlovákia az első kelet-európai országként magánosítja vasúti teherszállító vállalatát. A társaság az idei első félévben 208,27 millió korona (5,36 millió euró) adózott eredményt ért el. Forgalma 9,02 milliárd korona volt.

A szlovák privatizációs folyamatban való részvételhez a MÁV rendelkezik a magyar kormány támogató levelével. A szűkített listára kerülő vállalatok átvilágíthatják a megvásárolni kívánt céget, és ezt követően kell november után beadni a végleges ajánlatot.

A magyar vasúttársaság illetékese közölte: a szlovák árufuvarozási üzletág megvásárlása összhangban áll a MÁV partner-stratégiájával. A szlovák és a magyar árufuvarozás erősítheti egymást a földrajzi elhelyezkedésből adódóan is, illetve a szlovák cargo önmagában is jó üzleti lehetőséget jelent - írta korábban az mfor.hu.

A szlovák kormány májusban jelentette be, hogy eladná a Cargo Slovakia-t. A társaság az év elején jött létre, miután a szlovák államvasutak két részre, személy-, illetve áruszállító vállalkozásra osztódott. Az áruszállító vállalkozás alaptőkéje csaknem 300 millió eurónak felel meg, járműállománya 16 ezer szállítóvagon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!