2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A német sportszergyártó Adidas egy alternatív valóságban, az interneten játszható szerepjátékokhoz (Massive Multiplayer Role Playing Game, MMORPG) hasonló szoftverrel is reklámozni fogja termékeit a futball-világbajnokság idején.

Az "Ultimate Team" nevű netes focijáték a cég marketingprogramjának sarokköve lesz a vb alatt. Az Adidas azért adta a fejét a szokatlan és még kevéssé elterjedt hirdetési forma bevetésére, mert érzékelte, hogy a hagyományos médiától kezdenek elfordulni a fogyasztók. "Mindig úgy próbálunk hatni az emberekre, hogy az a lehető legjobb hatékonyságot érje el" - mondta el ezzel kapcsolatban Ulrich Becker marketingigazgató. "Ezért próbálkozunk most is valami újdonsággal" - tette hozzá. A német társaság elsőként próbálkozik videojáték-marketinggel a játékpiacon nem jelenlévő vállalatok közül - írja az International Herald Tribune.

A cég vezetői, akik nem árultak el a program kifejlesztésével kapcsolatos pénzügyi részleteket elmondták, hogy mintegy 200 ezer játékosra számítanak, de többre is van kapacitásuk. Szakértők szerint az MMORPG-ket használók túlnyomó többsége ázsiai, a "Kart Player" nevű programmal például mintegy 10 millióan játszanak, szinte kizárólag Dél-Koreában. A "World of Warcraft" mintegy 5,5 millió rajongót tudhat magáénak világszerte. Elemzők szerint a legnagyobb és leggyakoribb tévedés az ilyen szerepjátékokkal kapcsolatban az, hogy csak gyerekek játsszák őket. Az USA-ban például főleg 26-28 évesek kapcsolódnak ki MMORPG-k segítségével, akik számára megéri hirdetni, mivel nagy vásárlóerővel rendelkeznek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!