Az "Ultimate Team" nevű netes focijáték a cég marketingprogramjának sarokköve lesz a vb alatt. Az Adidas azért adta a fejét a szokatlan és még kevéssé elterjedt hirdetési forma bevetésére, mert érzékelte, hogy a hagyományos médiától kezdenek elfordulni a fogyasztók. "Mindig úgy próbálunk hatni az emberekre, hogy az a lehető legjobb hatékonyságot érje el" - mondta el ezzel kapcsolatban Ulrich Becker marketingigazgató. "Ezért próbálkozunk most is valami újdonsággal" - tette hozzá. A német társaság elsőként próbálkozik videojáték-marketinggel a játékpiacon nem jelenlévő vállalatok közül - írja az International Herald Tribune.
A cég vezetői, akik nem árultak el a program kifejlesztésével kapcsolatos pénzügyi részleteket elmondták, hogy mintegy 200 ezer játékosra számítanak, de többre is van kapacitásuk. Szakértők szerint az MMORPG-ket használók túlnyomó többsége ázsiai, a "Kart Player" nevű programmal például mintegy 10 millióan játszanak, szinte kizárólag Dél-Koreában. A "World of Warcraft" mintegy 5,5 millió rajongót tudhat magáénak világszerte. Elemzők szerint a legnagyobb és leggyakoribb tévedés az ilyen szerepjátékokkal kapcsolatban az, hogy csak gyerekek játsszák őket. Az USA-ban például főleg 26-28 évesek kapcsolódnak ki MMORPG-k segítségével, akik számára megéri hirdetni, mivel nagy vásárlóerővel rendelkeznek.