2p

A német sportszergyártó Adidas egy alternatív valóságban, az interneten játszható szerepjátékokhoz (Massive Multiplayer Role Playing Game, MMORPG) hasonló szoftverrel is reklámozni fogja termékeit a futball-világbajnokság idején.

Az "Ultimate Team" nevű netes focijáték a cég marketingprogramjának sarokköve lesz a vb alatt. Az Adidas azért adta a fejét a szokatlan és még kevéssé elterjedt hirdetési forma bevetésére, mert érzékelte, hogy a hagyományos médiától kezdenek elfordulni a fogyasztók. "Mindig úgy próbálunk hatni az emberekre, hogy az a lehető legjobb hatékonyságot érje el" - mondta el ezzel kapcsolatban Ulrich Becker marketingigazgató. "Ezért próbálkozunk most is valami újdonsággal" - tette hozzá. A német társaság elsőként próbálkozik videojáték-marketinggel a játékpiacon nem jelenlévő vállalatok közül - írja az International Herald Tribune.

A cég vezetői, akik nem árultak el a program kifejlesztésével kapcsolatos pénzügyi részleteket elmondták, hogy mintegy 200 ezer játékosra számítanak, de többre is van kapacitásuk. Szakértők szerint az MMORPG-ket használók túlnyomó többsége ázsiai, a "Kart Player" nevű programmal például mintegy 10 millióan játszanak, szinte kizárólag Dél-Koreában. A "World of Warcraft" mintegy 5,5 millió rajongót tudhat magáénak világszerte. Elemzők szerint a legnagyobb és leggyakoribb tévedés az ilyen szerepjátékokkal kapcsolatban az, hogy csak gyerekek játsszák őket. Az USA-ban például főleg 26-28 évesek kapcsolódnak ki MMORPG-k segítségével, akik számára megéri hirdetni, mivel nagy vásárlóerővel rendelkeznek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!