2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Napjainkban sok szó esik a kommunikációról, a szervezeti kultúráról, a szervezeti viselkedésről. Ezek a tényezők nagymértékben befolyásolják egy vállalat piaci szereplését, működésének hatékonyságát. A szakirodalomban a kommunikációt céltudatos, akaratlagos tevékenységnek tekintik a szerzők.

A szervezeti viselkedést a szervezeti kultúra, azaz azon belső értékek, szokások, szabályok, hagyományok alakítják, amelyek kiindulópontjai a vezetői minták és az ezeken alapuló elvárások. A szervezet működése során többféle, adott esetben nem kongruens jelzést ad ki. Ezek értelmezett hányada válik tényleges információvá a környezet számára. Ezen jelzéseknek nagy része nem kommunikációs szándékú, hanem a szervezet vagy tagjainak viselkedéséből levont következtetések, illetve a szervezet más céllal végzett tevékenységéből értelmezett, másodlagos információk; ez az úgynevezett szervezeti metakommunikáció. Annak ellenére, hogy ezek a rendszerek nem közvéleményformáló céllal működnek, mégis erősen befolyásolják a szervezet külső megítélését.

Számos vezető felismerte ezen másodlagos információk jelentőségét, és ennek tudatában fejleszti a vállalatot. A belső kommunikáción kívül fontosnak tartják, hogy munkatársaik részére színvonalas munkahelyi környezetet, előremutató informatikai infrastruktúrát, folyamatos szakmai fejlődést és barátságos légkört biztosítsanak.
A jól tájékoztatott alkalmazott elfogadja a szervezeti célokat, és azokat szervezeten kívül is megfelelően tudja képviselni. Tudnunk kell, hogy az informális hatások jelentősek, erősen befolyásolják a környezetnek a szervezethez való viszonyát. Ennek egyik jellegzetes példája az, mit mesél valaki a munkahelyéről.

A szervezet "metakommunikációját" csak indirekt módon befolyásolhatjuk. A vezetők viselkedése, a munkatársakkal való bánásmód, a problémák és a konfliktusok kezelésének mikéntje határozza meg a munkatársak szervezethez való viszonyát.

Több évtizedes tapasztalatom alapján azt gondolom, hogy a vezetői és a személyzeti tevékenység egyik fontos feladata az emberarcú, jó hangulatú szervezet kialakítása, mert csak így érhető el a magas minőség és az ügyfélközpontú működés a vállalat folyamatos fejlődése közben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!