2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Napjainkban sok szó esik a kommunikációról, a szervezeti kultúráról, a szervezeti viselkedésről. Ezek a tényezők nagymértékben befolyásolják egy vállalat piaci szereplését, működésének hatékonyságát. A szakirodalomban a kommunikációt céltudatos, akaratlagos tevékenységnek tekintik a szerzők.

A szervezeti viselkedést a szervezeti kultúra, azaz azon belső értékek, szokások, szabályok, hagyományok alakítják, amelyek kiindulópontjai a vezetői minták és az ezeken alapuló elvárások. A szervezet működése során többféle, adott esetben nem kongruens jelzést ad ki. Ezek értelmezett hányada válik tényleges információvá a környezet számára. Ezen jelzéseknek nagy része nem kommunikációs szándékú, hanem a szervezet vagy tagjainak viselkedéséből levont következtetések, illetve a szervezet más céllal végzett tevékenységéből értelmezett, másodlagos információk; ez az úgynevezett szervezeti metakommunikáció. Annak ellenére, hogy ezek a rendszerek nem közvéleményformáló céllal működnek, mégis erősen befolyásolják a szervezet külső megítélését.

Számos vezető felismerte ezen másodlagos információk jelentőségét, és ennek tudatában fejleszti a vállalatot. A belső kommunikáción kívül fontosnak tartják, hogy munkatársaik részére színvonalas munkahelyi környezetet, előremutató informatikai infrastruktúrát, folyamatos szakmai fejlődést és barátságos légkört biztosítsanak.
A jól tájékoztatott alkalmazott elfogadja a szervezeti célokat, és azokat szervezeten kívül is megfelelően tudja képviselni. Tudnunk kell, hogy az informális hatások jelentősek, erősen befolyásolják a környezetnek a szervezethez való viszonyát. Ennek egyik jellegzetes példája az, mit mesél valaki a munkahelyéről.

A szervezet "metakommunikációját" csak indirekt módon befolyásolhatjuk. A vezetők viselkedése, a munkatársakkal való bánásmód, a problémák és a konfliktusok kezelésének mikéntje határozza meg a munkatársak szervezethez való viszonyát.

Több évtizedes tapasztalatom alapján azt gondolom, hogy a vezetői és a személyzeti tevékenység egyik fontos feladata az emberarcú, jó hangulatú szervezet kialakítása, mert csak így érhető el a magas minőség és az ügyfélközpontú működés a vállalat folyamatos fejlődése közben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!