2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Téves következtetésekhez jutnak, akik az internetes üzletek eredményességét pusztán a közvetlen eladásokkal próbálják mérni. Szakértők szerint az on-line megjelenés eredménye csak egyharmad része képeződik le a virtuális világban, ezzel szemben nagy hatása van a cég ismertségének növelésére, a márkaépítésre és persze az off-line vásárlásokra is.

Elmondható tehát, hogy a vásárlók részéről mindenképpen növekvő igény tapasztalható az egyes cégek, üzletek világhálón történő megjelenésére, illetve arra, hogy a kínált szolgáltatásokról, termékekről bőséges mennyiségű információ legyen fellelhető a weboldalon - nem elfeledkezve persze a közvetlen vásárlás lehetőségéről sem. Mi a helyzet vajon a "másik oldallal", az eladói féllel? A Jupiter elemzése szerint a kereskedők túlnyomó része tévesen ítéli meg website-ja eredményességét. Az on-line üzletek tulajdonosai kiábrándultan veszik tudomásul, ha szerverük nem forrósodik fel a megszámlálhatatlan tranzakciótól, de arról nem készítenek felmérést, hogy a "hagyományos" módszerrel vásárlóik mekkora részének kiindulási pontja cégük üzleti honlapja. A Jupiter elemzőinek becslése szerint az on-line megjelenés hatásának csak egyharmad része képeződik le a virtuális világban, ezzel szemben annál inkább nagy hatása van a cég ismertségének növelésére a vevők körében, a márkaépítésre és persze a vásárlók számára is.

A tapasztalatok tehát azt mutatják, hogy mindenképpen hasznos, ha az on-line üzlet mögött valódi bolt is áll. Ez még inkább kitűnik a Nielsen/Netratings adatait vizsgálva. Ezek szerint az elmúlt évben a legnagyobb on-line eladási eredményeket a nagy áruházakat működtető, széles körben ismert cégek produkálták. (A tisztán internetes Amazon.com az adott időszakban 34 százalékos növekedésével szemben a világ legnagyobb szupermarketláncát működtető amerikai Walmart 133 százalékkal több látogatót vonzott.)

Az elemzések tehát mindkét oldalról rávilágítanak a "való világ" és az internet üzleti lehetőségeinek kapcsolatára. Míg az on-line vásárlást nyújtó megjelenés inkább egy új típusú, a hagyományos eladásra is kiható marketing-eszköz lehet, elmondható, hogy a már meglevő - és ismert - üzletek céges honlapjai mindenképpen előnyösebb helyzetben vannak a pusztán virtuális társaikkal szemben. Ezen interakció gondos elemzése nem csak az on-line kereskedelem és marketing tervezői számára lehet hasznos.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!