A kollektivizmus és az individualizmus közötti hirtelen váltásban egyensúlyt kell teremteni, állítja a Coca-Cola sanghaji vezetője. Ezért az olyan vállalatok, mint a McDonald's, a Coca-Cola vagy a nagy népszerűségnek örvendő nemzeti kosárlabda csapat a zene, a divat, a sport és a műszaki fejlődés szenvedélyének kielégítésére fekteti a hangsúlyt reklámjaiban.
A kóla-óriás egy ismert kínai lány csapatot és egy sportolót is megnyert legújabb kampányához, hogy több legyet üssön egy csapásra. A tv-ben most induló reklámban a sportoló két barátjával azon igyekszik, hogy meghódítsa a neves lány banda szívét. A hölgyek gladiátornak öltözött, WOW (World of Warcraft) feliratú ruhájukban egy videojátékot is népszerűsítenek a szénsavas üdítő mellett. A szellemes hirdetésnek köszönhetően az internet-kávézókban 30 százalékkal emelkedett a kóla-fogyasztás. A kávézók azért is játszanak fontos szerepet a kínai fiatalság elérésében, mert az ország jövőre a világ legnagyobb online játékterem piacává válhat.
A reklámozók számára az országban a legnagyobb kihívást a vidéki és városi társadalom és fogyasztók közti óriási szakadék jelenti, mely nem a földrajzi, mint inkább a népesség-, és jövedelembeli különbségekből fakad. Ezért a marketing-elemzők 5 területre osztották az országot. Az első csoportokban a nagyobb városok találhatók, míg a lista végén a vidéki falvak állnak. Korábban az olyan cégek, mint a Coca-Cola, két reklámot készítettek. Egyet az első két kategóriában lévő városok számára, s egy "földhöz ragadtabb" verziót a többieknek. Az ország azonban olyan gyorsan fejlődik, hogy jelenleg már az első négy csoport élvezi és érti ugyanazt a hirdetést.
Menedzsment Fórum
Visszafogott Nyugat-majmolás Kínában
Miközben a kínai gazdaság európai hegemóniájának erősítésén fáradozik, saját háza táján a piaci törvényeket az egyre növekvő fiatal, városi burzsoá réteg diktálja, akik fehérített hajjal és piercinggel próbálnak megfelelni a szülői elvárásoknak.