Az angolul feedback-nek nevezett technika segít a problémákkal való szembenézésben, valamint a tapasztalatok szerint azonnali és hosszú távra szóló megoldást nyújt a régóta megbújó feszültségek elsimítására, az indulatok kezelésére. Feszültségek ugyanis akkor keletkeznek, ha a kisebb problémák elmélyülnek, kezeletlenül maradnak. A megromlott munkahelyi légkör miatt pedig a munka hatékonysága csökken, s ezt már nagyon nehéz rendezni.
A visszajelzés módszerének konfliktuskezelési alapja a problémák azonnali felszínre hozása, a konfrontációk okának feltárása, majd a viszályok érzelmi megközelítése helyett a racionális megoldás közös keresése. Ha kirobban a viszály, a visszajelzés módszerével az első lépés az érintettek összehívása, és az ellenségeskedés észlelésének kimondása. Ezután jön a munkatársak visszajelzésének kérése: ők hogyan látják a helyzetet? A vezetőnek nem szabad vitába szállnia az elhangzottakkal, hanem meg kell kérdeznie a munkatársakat, ők milyen megoldást javasolnának. Így az érzelmi síkról a racionális megoldáskeresés irányába tereli a figyelmet, s kezdődhet a tényleges problémamegoldás.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
A visszajelzéses technika tehát felépítése révén eleve kizárja a konfrontálódás lehetőségét, ezzel párhuzamosan a munkatársak közötti, valamint a vezetők és a beosztottak közötti folyamatos visszacsatolások segítségével az információk pontosabbak, gyorsabbak. Megelőzi a félreértéseket, a kommunikációs zavarokat, elősegíti a pontosabb megértést, ezáltal nagyobb hatékonyság érhető el a munkafolyamatokban. Ez a technika egy emberibb párbeszédet hoz létre, s tudatos alkalmazásával nemcsak a munkahelyi, hanem a családi kapcsolatok is sok nehézségtől szabadulnának meg, derül ki a Népszabadság cikkéből.
Visszajelzéssel oldhatóak a munkahelyi konfliktusok
Szakértők speciális, a visszajelzéses kommunikáció elvén alapuló módszertant dolgoztak ki arra, hogy a vállalatvezetők megfelelően tudják értékelni a viselkedést, motiválni a dolgozókat, írja a Népszabadság.