3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A francia tőkepiaci felügyelet (AMF) bennfentes kereskedéssel vádolta meg az EADS teljes vezetőségét, és jelentését átnyújtotta a párizsi ügyészségnek. Erre reagálva a konzorcium vezetői beperelik a francia tőkepiaci felügyeletet (AMF).

Az EADS európai légi-, űr-, és védelmi konzorcium vezetői, köztük Thomas Enders Airbus-főnök beperelni készül a francia tőkepiaci felügyeletet (AMF), mivel az a napokban a vezetőséget tőzsdei bennfentes kereskedéssel vádolta meg. Mivel az AMF szerint az ügylet Thierry Breton akkori francia gazdasági miniszter jóváhagyásával történt, a botrány most már állami üggyé dagad: a jelenlegi francia pénzügyminiszter pénteken elrendelte, hogy elődje szerepét alaposan vizsgálják ki.

A francia tőkepiaci felügyelet (AMF) masszív bennfentes kereskedéssel vádolta meg a nyugat-európai EADS légi-, űr- és védelmi konzorcium teljes vezetőségét, és jelentését átnyújtotta a párizsi ügyészségnek, adta hírül szerdán a Le Figaro című francia napilap. A vizsgált időszak 2005. november és 2006. március között volt.

Csúszott az A380-as

A jelentés szerint a bennfentes személyek azelőtt, hogy az EADS nehézségei nyilvánosságra kerültek volna, eladták részvényeiket. A cégnél tavaly júniusban jelentették be hivatalosan, hogy főleg az Airbus A380-as óriásgép gyártási késedelme miatt jelentős veszteségek várhatók. A kormány közeli Le Figaro azt állítja: a francia állam elsőként tudott a helyzetről, hiszen a gazdasági minisztert még 2005. decemberben feljegyzésben biztatták az állam részvényeinek eladására.

Az EADS vállalatcsoporthoz tartozik az Airbus repülőgépgyártó konzorcium, és az A380-as és az A350-es gyártása körüli komplikációk már azok 2006. júniusi nyilvánosságra kerülése előtt egy évvel szóba kerültek az igazgatótanács ülésein. A Le Figaro szerint a repülőgépek átadásának várható késedelméről és az ezzel járó tőzsdei nehézségekről a francia pénzügyminisztériumot is értesítették, amely engedélyezte a részvényeladást.

21 személyt vádolnak

A jelentés súlyosan terhelő bizonyítékokkal szolgál a Lagardére és DaimlerChrysler csoportokra, az EADS fő részvényeseire, valamint a konzorcium és az Airbus vezetőire, akik, mielőtt nyilvánosan bejelentették volna a repülőgépgyár nehézségeit, eladták részvényeiket. A részvények a hivatalos bejelentés után meredeken olcsóbbodtak.

Az AMF 1200 bennfentesről tud, de az ügyészségnek átnyújtott jelentésben a felügyelő hatóság csak 21 személy - közte Thomas Enders és Noel Forgeard, az EADS akkori német illetve francia társelnökei - felelősségére hívja fel a figyelmet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!