Tavaly a balkáni országba mintegy 49 ezer magyar turista utazott, nyolc százalékkal több, mint 2005-ben. A fejlődés figyelemre méltó, hiszen a Bulgáriába érkező turisták száma 2006-ban 6,6 százalékkal gyarapodott, elérte az ötmilliót - mondta Liana Uzunova, a budapesti bolgár nagykövetség kereskedelmi tanácsosa.
Az adatokat ismertetve a tanácsos elmondta, hogy a befektetői kapcsolatok a két ország között erőteljesen ösztönzik az idegenforgalmi kapcsolatok fejlődését is. Tavaly a Bulgáriába érkező magyarok 56 százaléka érkezett üdülési, 26 százaléka pedig üzleti céllal. A turizmusfejlesztési stratégiával összhangban a magyar turisták számára is a szokásos tengerparti üdülésen túl a kulturális és inszentív turisztikai kínálatot szeretnék bővíteni, ezen belül a falusi turizmus nyújtotta lehetőségeket.
Bulgáriában a tanácsos szerint kedvező lehetőségek nyíltak a turisztikai befektetésekre, hiszen ez a terület az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata a bolgár gazdaságnak. A tavaly kétmilliárd eurós bevételt elérő idegenforgalmat a gazdaságpolitika is támogatja, hiszen a húsz százalékos áfa a komplex szállodai szolgáltatások esetében hét százalék csupán.
A magyar befektetések értéke Bulgáriában mostanra elérte a 870 millió eurót, 2006-ban 350 millió euró volt. Eddig a magyar befektetők figyelme főként a pénzügyi szférára (az OTP és az MKB vásárolt bankot Bulgáriában) és a távközlésre (a Magyar Telekom egy mobilszolgáltató tulajdonosa) irányult. Az utóbbi időben azonban megszaporodtak az ingatlanbefektetések, és a közeljövőben autóipari befektetésekre is számítanak Magyarországról. A befektetések származási helye alapján Magyarország a nyolcadik helyen áll Bulgáriában - mondta a tanácsos.