Míg az amerikai nagyvállalatok Indiát használják "diszpécserközpontként", vagyis oda telepítik telefonos ügyfélszolgálataikat, addig Nyugat-Európa egyre gyakrabban saját hátsó udvara, a volt keleti tömb felé fordul. Az egyik legforgalmasabb amerikai kiszolgáló központ Indiában Bangalore - írja az újság.
A kelet-európai outsourcing azonban az amerikai vállalatok számára is vonzó, így helyezte ki bizonyos szolgáltatásait a térségbe az IBM, a Dell és a Morgan Stanley.
Robert Brown, a Gartner Dataquest cég szakértője szerint bár a kelet-európai outsourcing értéke az idei 386 milliárd dolláros globális piacnak csak töredékét, mintegy kétmilliárd dollárt tesz ki, az elkövetkező négy évben ez a térség lesz a világon a legvonzóbb a szolgáltatások kihelyezése terén. Várakozása szerint 2010-re Kelet-Európa megszerezheti a kihelyezési piac harminc százalékát.
Az újság példaként hozza mások mellett azt, hogy az amerikai Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató vállalat
üzleti-technológiai központotnyit Budapesten. A vállalat már jelenleg is kétszáz embert foglalkoztat a magyar fővárosban, és az alkalmazottak száma eléri majd a 450-et. A cég szóvivője, Hugh Fraser világossá tette: a magasan képzett tehetséges munkaerő miatt esett a választásuk Budapestre. Mint a lap hozzátette: a nyugatinál olcsóbb áron. Csehországban és Magyarországon negyedannyit keresnek a cégek alkalmazottai mint Nyugaton, Szlovákiában ötödannyit.
Az oursourcingra szakosodott Accenture cég rámutatott, hogy a kulcskérdés mindenképpen a nyelvtudás, de számottevő szerepet játszik a stabil politikai és gazdasági környezet, az, hogy ezek az államok az EU és a NATO tagjai. A nyugati cégek nem titkolják, hogy a lengyel, cseh, magyar és szlovák szolgáltató központokat egyben hídfőállásnak tekintik ahhoz, hogy továbblépjenek a lassabb ütemben fejlődő 22 milliós román, a 7,5 milliós bolgár és a 47 milliós ukrán piac felé.