A workania.hu 2010 novemberében végzett reprezentatív felmérést több mint 1.000 megkérdezett részvételével. A kutatásból kiderült: többen keresnek állást, mint egy éve, a legtöbb álláskereső először az ismerősökhöz fordul, az internet inkább a fiatalok körében elsődleges információforrás.
Az eredmények szerint az utóbbi egy évben állást keresők többsége a fiatal generációból került ki: a megkérdezett 18-24 éves válaszadók 39 százaléka, a 25-34 évesek 24 százaléka keresett valamilyen munkát az azt megelőző egy év során. A megkérdezett diákok 46, míg a munkanélküliek 77 százaléka keresett aktívan állást 2009 és 2010 novembere között.
A következő 12 hónapban a megkérdezettek csaknem ötöde - 19 százaléka - tervezi vagy számít rá, hogy állást fog keresni a közeljövőben.
A diákok mintegy fele gondolja úgy, hogy folytatni fogja a munkakeresést, a munkanélkülieknek pedig 76 százaléka tervez aktív álláskeresést a következő egy évben. A 18-24 évesek 40 százaléka válaszolt úgy, hogy mindez a tervei között szerepel - olvasható a közleményben.
A Workania azt is megvizsgálta, hogy az aktív álláskeresők milyen forrásokat vesznek igénybe a munkakeresés során, illetve történt-e változás e tekintetben az előző évekhez képest. Míg 2008-ban a megkérdezett aktív álláskeresők 47 százaléka vette igénybe a családtagokat, barátokat, vagy az ismerősök hálózatát, mint információforrást, 2010-ben már 58 százalékuk folyamodott az álláskeresés e formájához.
A nyomtatott hirdetéseket a megkérdezettek 55 százaléka figyelte rendszeresen 2008-ban, 2010-ben 60 százalékuk. A munkaügyi hivatalnál álláskeresés miatt a megkérdezett álláskeresők 29 százaléka járt 2008-ban, 39 százalékuk tavaly.
Az internetet az összes álláskereső harmada használta 2008-ban, 34 százaléka 2010-ben, míg a rendszeres internet hozzáféréssel rendelkező álláskeresők körében a világhálót már 60 százalék használja.
Az internet a fiatalabb álláskeresők körében a legnépszerűbb: a 18-24 évesek 64 százaléka, a 25-34 évesek 54 százaléka, a diplomás álláskeresők 59 százaléka, a főiskolai, egyetemi hallgatóknak pedig a 70 százaléka jelölte meg elsődleges álláskeresési forrásként az világhálót.
A 45-54 évesek 68, és a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezők 60 százaléka ugyanakkor elsősorban a nyomtatott újsághirdetéseken keresztül igyekezne új állást találni.
A személyes kapcsolati hálók fontossága leginkább a kisebb településeken mutatkozik meg: 20-50 ezres városban lakók 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elsősorban ismerősökön keresztül próbálkozna a munkakereséssel.
MTI