3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar lakosság 18 százaléka keresett aktívan állást az elmúlt egy évben, és a következő tizenkét hónapban még ennél is többen - a megkérdezettek 19 százaléka - számít arra, hogy munkalehetőséget keres - derül ki a Workania internetes állásportál által működtetett Fizetesek.hu legfrissebb felméréséből.

A workania.hu 2010 novemberében végzett reprezentatív felmérést több mint 1.000 megkérdezett részvételével. A kutatásból kiderült: többen keresnek állást, mint egy éve, a legtöbb álláskereső először az ismerősökhöz fordul, az internet inkább a fiatalok körében elsődleges információforrás.

Az eredmények szerint az utóbbi egy évben állást keresők többsége a fiatal generációból került ki: a megkérdezett 18-24 éves válaszadók 39 százaléka, a 25-34 évesek 24 százaléka keresett valamilyen munkát az azt megelőző egy év során. A megkérdezett diákok 46, míg a munkanélküliek 77 százaléka keresett aktívan állást 2009 és 2010 novembere között.

A következő 12 hónapban a megkérdezettek csaknem ötöde - 19 százaléka - tervezi vagy számít rá, hogy állást fog keresni a közeljövőben.

A diákok mintegy fele gondolja úgy, hogy folytatni fogja a munkakeresést, a munkanélkülieknek pedig 76 százaléka tervez aktív álláskeresést a következő egy évben. A 18-24 évesek 40 százaléka válaszolt úgy, hogy mindez a tervei között szerepel - olvasható a közleményben.

A Workania azt is megvizsgálta, hogy az aktív álláskeresők milyen forrásokat vesznek igénybe a munkakeresés során, illetve történt-e változás e tekintetben az előző évekhez képest.  Míg 2008-ban a megkérdezett aktív álláskeresők 47 százaléka vette igénybe a családtagokat, barátokat, vagy az ismerősök hálózatát, mint információforrást, 2010-ben már 58 százalékuk folyamodott az álláskeresés e formájához.

A nyomtatott hirdetéseket a megkérdezettek 55 százaléka figyelte rendszeresen 2008-ban, 2010-ben 60 százalékuk. A munkaügyi hivatalnál álláskeresés miatt a megkérdezett álláskeresők 29 százaléka járt 2008-ban, 39 százalékuk tavaly.

Az internetet az összes álláskereső harmada használta 2008-ban, 34 százaléka 2010-ben, míg a rendszeres internet hozzáféréssel rendelkező álláskeresők körében a világhálót már 60 százalék használja.

Az internet a fiatalabb álláskeresők körében a legnépszerűbb: a 18-24 évesek 64 százaléka, a 25-34 évesek 54 százaléka, a diplomás álláskeresők 59 százaléka, a főiskolai, egyetemi hallgatóknak pedig a 70 százaléka jelölte meg elsődleges álláskeresési forrásként az világhálót.

A 45-54 évesek 68, és a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezők 60 százaléka ugyanakkor elsősorban a nyomtatott újsághirdetéseken keresztül igyekezne új állást találni.

A személyes kapcsolati hálók fontossága leginkább a kisebb településeken mutatkozik meg: 20-50 ezres városban lakók 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elsősorban ismerősökön keresztül próbálkozna a munkakereséssel.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!