Antal Attila, a BKV vezérigazgatója közölte, hogy a már folyamatban lévő félszáz átalakítási projekt tapasztalatai alapján csak az első fél év végére derülhet ki, milyen mértékű létszámleépítés lesz a cégnél. Az üzleti terv ötszáz fős leépítést tartalmaz, de ezt még nem a reorganizáció részeként, hanem egyfajta előnyugdíjazás keretében hajtanák végre.
"Radikális átalakítás után, néhány éven belül új szemléletű, utasközpontú, modern, a veszteségeit felszámoló igazi közösségi szolgáltatóként működhet a BKV" - jelentette ki Demszky Gábor főpolgármester. Tájékoztatása szerint a reorganizációs terv lényeges eleme, hogy a bevételek növelésével és a költségek csökkentésével 2008 végére eltűnjön a cég üzemi vesztesége. Egy évvel későbbre várják az új rendszer stabilizálódását, amelynek során várhatóan javul a szolgáltatás színvonala és biztonsága, miközben a menetrendben rögzített teljesítmény nem csökkenhet. Az átalakítás utolsó fázisában, 2011-re új fejlődési pályára állhat a BKV, amely addigra várhatóan arányos tarifarendszerrel működik majd az agglomerációban is.
Antal Attila utalva arra, hogy a BKV költségeinek 60 százaléka különböző jellegű
támogatásból származik, fontosnak tartotta a költséghatékonyságot, a működés optimalizálását. Megjegyezte, hogy a hatékonyabb szervezeti működést célzó félszáz átalakítási projektben külső szakértők mellett az érdekképviseletek is részt vesznek. Bevételnövekedést vár a vezérigazgató az új pótdíjszabályozástól is, amelyről e héten dönt a fővárosi önkormányzat. A működést javító intézkedések közt említette az optimalizáltabb forgalomszervezést, a beszerzések központosítását, a karbantartási részlegek összevonását.
Kérdésekre Demszky Gábor leszögezte, hogy a 4-es metró finanszírozása törvényileg rendezett. Azt 79-21 százalékos arányban az állam és a főváros fizeti. Rögzíti a törvény azt is, hogy a felszíni beruházásokat és a költségtúllépést a fővárosnak kell fizetnie. Az alapberuházáshoz megvan tehát a forrás akkor is, ha az EU nem adna hozzá támogatást - tette hozzá.