2p

A BKV decemberben kinevezett új vezérigazgatójának stabilizációs tervét a múlt héten jóváhagyta a társaság igazgatósága, e héten pedig politikai legitimációt is kaphat az átalakításhoz a fővárosi önkormányzat szakbizottságaitól - mondta Demszky Gábor főpolgármester a cég átalakítási elképzeléseiről tartott tájékoztatón.

Antal Attila, a BKV vezérigazgatója közölte, hogy a már folyamatban lévő félszáz átalakítási projekt tapasztalatai alapján csak az első fél év végére derülhet ki, milyen mértékű létszámleépítés lesz a cégnél. Az üzleti terv ötszáz fős leépítést tartalmaz, de ezt még nem a reorganizáció részeként, hanem egyfajta előnyugdíjazás keretében hajtanák végre.

"Radikális átalakítás után, néhány éven belül új szemléletű, utasközpontú, modern, a veszteségeit felszámoló igazi közösségi szolgáltatóként működhet a BKV" - jelentette ki Demszky Gábor főpolgármester. Tájékoztatása szerint a reorganizációs terv lényeges eleme, hogy a bevételek növelésével és a költségek csökkentésével 2008 végére eltűnjön a cég üzemi vesztesége. Egy évvel későbbre várják az új rendszer stabilizálódását, amelynek során várhatóan javul a szolgáltatás színvonala és biztonsága, miközben a menetrendben rögzített teljesítmény nem csökkenhet. Az átalakítás utolsó fázisában, 2011-re új fejlődési pályára állhat a BKV, amely addigra várhatóan arányos tarifarendszerrel működik majd az agglomerációban is.

Antal Attila utalva arra, hogy a BKV költségeinek 60 százaléka különböző jellegű

támogatásból származik, fontosnak tartotta a költséghatékonyságot, a működés optimalizálását. Megjegyezte, hogy a hatékonyabb szervezeti működést célzó félszáz átalakítási projektben külső szakértők mellett az érdekképviseletek is részt vesznek. Bevételnövekedést vár a vezérigazgató az új pótdíjszabályozástól is, amelyről e héten dönt a fővárosi önkormányzat. A működést javító intézkedések közt említette az optimalizáltabb forgalomszervezést, a beszerzések központosítását, a karbantartási részlegek összevonását.

Kérdésekre Demszky Gábor leszögezte, hogy a 4-es metró finanszírozása törvényileg rendezett. Azt 79-21 százalékos arányban az állam és a főváros fizeti. Rögzíti a törvény azt is, hogy a felszíni beruházásokat és a költségtúllépést a fővárosnak kell fizetnie. Az alapberuházáshoz megvan tehát a forrás akkor is, ha az EU nem adna hozzá támogatást - tette hozzá.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!