Hatalmas potenciált láthat a felcsúti milliárdos a vasúttal kapcsolatos tevékenységekben. Már eddig is több vasútépítéssel is foglalkozó gazdasági érdekeltsége volt, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjében is nagy feladatot vállalt, február végén pedig egy teljesen új irányba mozdult el legújabb cége révén.
A társaság cégkivonata szerint a cégbíróság február 23-án jegyezte be a V-Híd Cargo Zrt.-t.
A céget 5 millió forintos alaptőkével indították, főtevékenysége pedig - mint a neve is utal rá - vasúti áruszállítás. Emellett a vasúti tevékenységeken kívül teljes más területen is tevékenykedhet a társaság. Többek között foglalkozhat még
- vasúti, kötöttpályás jármű gyártásával,
- nem veszélye hulladék kezelésével, ártalmatlanításával,
- közúti áruszállítással,
- ingatlankezeléssel,
- információ-technológiai szaktanácsadással,
- egyéb szoftverkiadással,
- általános épülettakarítással,
- egyéb oktatással
- egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatással,
- használt eszköz bontásával
- és rakománykezeléssel is.
A cég székhelye egyelőre a Budapest, Hermina úti irodaház, egyedüli tulajdonosa pedig a V-Híd Vagyonkezelő Kft., ügyvezetője pedig az a Vanya László, mely több más Mészáros-érdekeltséget is irányít:
- az egyéb közlekedési eszköz gyártásával foglalkozó Rail-Technika Kft.-t,
- a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t,
- és a China-Hunary Railway Materials Kft.-t.
Utóbbi cég egyébként a szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Herceghalmi Kereskedőház Kft. és a kínai tulajdonban lévő China Railway Magyarország Kft. vegyesvállalata.
A V-Híd Cargo Zrt. sorban a kilencedik leányvállalata a V-Híd Vagyonkezelőnek. A vagyonkezelő a tulajdonosa
- a paksi távhőellátással foglalkozó D.C. Therm Kft.-nek,
- a pátyi Vágányprofil Kft.-nek,
- a Kontúr Csoport Kft.-nek,
- a deszki Csíkszék-gép Kft.-nek,
- a felcsúti V-Híd Network Kft.-nek,
- a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-nek,
- a Felcsúti Ipari Park Kft.-nek,
- illetve a Rail Technik Kft.-nek.
A leánycégek bővülő sora a vagyonkezelő eredményességén is meglátszik. Míg első teljes évében épp meghaladta az egymilliárd forintot a cég bevétele, 2019-ben már 3,4 milliárdot, 2020-ban pedig 8,7 milliárdot könyvelhetett el. A bevételek növekedése a nyereségen is megmutatkozik: 71 millió után 2019-ben 438 milliót, 2020-ban pedig már 1,7 milliárd forint tiszta profitot mutatott ki a cég.