3p

A napokban alapított új céget, melynek már a neve is árulkodó.

Hatalmas potenciált láthat a felcsúti milliárdos a vasúttal kapcsolatos tevékenységekben. Már eddig is több vasútépítéssel is foglalkozó gazdasági érdekeltsége volt, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjében is nagy feladatot vállalt, február végén pedig egy teljesen új irányba mozdult el legújabb cége révén.

A társaság cégkivonata szerint a cégbíróság február 23-án jegyezte be a V-Híd Cargo Zrt.-t.

Nagy lehetőségeket láthat a vasút tevékenységekben. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Nagy lehetőségeket láthat a vasút tevékenységekben. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A céget 5 millió forintos alaptőkével indították, főtevékenysége pedig - mint a neve is utal rá - vasúti áruszállítás. Emellett a vasúti tevékenységeken kívül teljes más területen is tevékenykedhet a társaság. Többek között foglalkozhat még

  • vasúti, kötöttpályás jármű gyártásával,
  • nem veszélye hulladék kezelésével, ártalmatlanításával,
  • közúti áruszállítással,
  • ingatlankezeléssel,
  • információ-technológiai szaktanácsadással,
  • egyéb szoftverkiadással,
  • általános épülettakarítással,
  • egyéb oktatással
  • egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatással,
  • használt eszköz bontásával
  • és rakománykezeléssel is.

A cég székhelye egyelőre a Budapest, Hermina úti irodaház, egyedüli tulajdonosa pedig a V-Híd Vagyonkezelő Kft., ügyvezetője pedig az a Vanya László, mely több más Mészáros-érdekeltséget is irányít:

  • az egyéb közlekedési eszköz gyártásával foglalkozó Rail-Technika Kft.-t,
  • a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t,
  • és a China-Hunary Railway Materials Kft.-t.

Utóbbi cég egyébként a szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Herceghalmi Kereskedőház Kft. és a kínai tulajdonban lévő China Railway Magyarország Kft. vegyesvállalata.

A V-Híd Cargo Zrt. sorban a kilencedik leányvállalata a V-Híd Vagyonkezelőnek. A vagyonkezelő a tulajdonosa

  • a paksi távhőellátással foglalkozó D.C. Therm Kft.-nek,
  • a pátyi Vágányprofil Kft.-nek,
  • a Kontúr Csoport Kft.-nek,
  • a deszki Csíkszék-gép Kft.-nek,
  • a felcsúti V-Híd Network Kft.-nek,
  • a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-nek,
  • a Felcsúti Ipari Park Kft.-nek,
  • illetve a Rail Technik Kft.-nek.

A leánycégek bővülő sora a vagyonkezelő eredményességén is meglátszik. Míg első teljes évében épp meghaladta az egymilliárd forintot a cég bevétele, 2019-ben már 3,4 milliárdot, 2020-ban pedig 8,7 milliárdot könyvelhetett el. A bevételek növekedése a nyereségen is megmutatkozik: 71 millió után 2019-ben 438 milliót, 2020-ban pedig már 1,7 milliárd forint tiszta profitot mutatott ki a cég. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!