3p

A napokban alapított új céget, melynek már a neve is árulkodó.

Hatalmas potenciált láthat a felcsúti milliárdos a vasúttal kapcsolatos tevékenységekben. Már eddig is több vasútépítéssel is foglalkozó gazdasági érdekeltsége volt, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjében is nagy feladatot vállalt, február végén pedig egy teljesen új irányba mozdult el legújabb cége révén.

A társaság cégkivonata szerint a cégbíróság február 23-án jegyezte be a V-Híd Cargo Zrt.-t.

Nagy lehetőségeket láthat a vasút tevékenységekben. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Nagy lehetőségeket láthat a vasút tevékenységekben. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A céget 5 millió forintos alaptőkével indították, főtevékenysége pedig - mint a neve is utal rá - vasúti áruszállítás. Emellett a vasúti tevékenységeken kívül teljes más területen is tevékenykedhet a társaság. Többek között foglalkozhat még

  • vasúti, kötöttpályás jármű gyártásával,
  • nem veszélye hulladék kezelésével, ártalmatlanításával,
  • közúti áruszállítással,
  • ingatlankezeléssel,
  • információ-technológiai szaktanácsadással,
  • egyéb szoftverkiadással,
  • általános épülettakarítással,
  • egyéb oktatással
  • egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatással,
  • használt eszköz bontásával
  • és rakománykezeléssel is.

A cég székhelye egyelőre a Budapest, Hermina úti irodaház, egyedüli tulajdonosa pedig a V-Híd Vagyonkezelő Kft., ügyvezetője pedig az a Vanya László, mely több más Mészáros-érdekeltséget is irányít:

  • az egyéb közlekedési eszköz gyártásával foglalkozó Rail-Technika Kft.-t,
  • a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t,
  • és a China-Hunary Railway Materials Kft.-t.

Utóbbi cég egyébként a szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Herceghalmi Kereskedőház Kft. és a kínai tulajdonban lévő China Railway Magyarország Kft. vegyesvállalata.

A V-Híd Cargo Zrt. sorban a kilencedik leányvállalata a V-Híd Vagyonkezelőnek. A vagyonkezelő a tulajdonosa

  • a paksi távhőellátással foglalkozó D.C. Therm Kft.-nek,
  • a pátyi Vágányprofil Kft.-nek,
  • a Kontúr Csoport Kft.-nek,
  • a deszki Csíkszék-gép Kft.-nek,
  • a felcsúti V-Híd Network Kft.-nek,
  • a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-nek,
  • a Felcsúti Ipari Park Kft.-nek,
  • illetve a Rail Technik Kft.-nek.

A leánycégek bővülő sora a vagyonkezelő eredményességén is meglátszik. Míg első teljes évében épp meghaladta az egymilliárd forintot a cég bevétele, 2019-ben már 3,4 milliárdot, 2020-ban pedig 8,7 milliárdot könyvelhetett el. A bevételek növekedése a nyereségen is megmutatkozik: 71 millió után 2019-ben 438 milliót, 2020-ban pedig már 1,7 milliárd forint tiszta profitot mutatott ki a cég. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!