A tervek szerint a Market Csoport két éven belül 30 százalékkal csökkenti 2019-hez képest a közvetlen és közvetett módon előálló üvegházhatásúgáz-kibocsátását – derül ki a 11 tagvállalatból álló, közel 1400 munkavállalót foglalkoztató és évi több mint 300 milliárd forintos forgalmú építőipari cég immár második alkalommal, önként kiadott és a Deloitte Zrt., mint független szakértő által auditált fenntarthatósági jelentéséből. A vállalat célja az építőanyag használatában is a fenntarthatóbb megoldások bevezetése, valamint az építkezéseken a vízhasználat mértékének csökkentése.
„Az építőipar globálisan a környezetet leginkább megterhelő területek között található: a szén-dioxid kibocsátás mintegy 40 százalékáért felelős, amiből 12 százalék a kivitelezések, míg 28 százalék az üzemeltetés során keletkezik. Ezért az ebben a szektorban működő vállalatoknak nagy a felelőségük az élhetőbb jövő alakításában. Magyarországon az iparágunkban elsőként döntöttünk immár két éve úgy, hogy stratégiánkban a környezeti, gazdasági és társadalmi vonatkozású fenntarthatósági alapelvek elsőbbséget élveznek a döntéshozatalban éppúgy, mint az operatív napi munkában” – emelte ki Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója.
Ennek az iránynak megfelelően, valamint a piaci körülményekre reagálva határoztak tavaly a fenntartható módszerrel működő kőzetgyapot hőszigetelőanyag-gyárak létesítéséről, amelyek nemcsak a hazai, hanem a közép-európai piaci igényeket is kiszolgálják. Emellett idén elkezdődött az előregyártott elemek előállítási folyamatának és az építőanyaghasználatnak a felülvizsgálata is a vállalatnál. Arra kifejezetten törekedni fognak addigra, hogy a bontási munkálatok során keletkező hulladékok felét újrahasznosítsák. Ezen kívül a biológiai sokszínűség védelmében a megrendelők által kért famennyiségeknek a kétszeresét ültetik el a cég saját költségén.