2p

Az Európai Bizottság blokkolta a dél-koreai hajóépítő vállalatának, a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering és a Hyundai Heavy Industries egyesülését.

A megállapodást a szingapúri, kínai és kazahsztáni szabályozó hatóságok már jóváhagyták, de a cégeknek még szükségük van az ügylet lebonyolításához az EU, Japán és Dél-Korea jóváhagyására. Az MTI szemléje szerint az Európai Bizottság azzal indokolta az elutasítást, hogy az ügylet erőfölényhez juttatja az új társaságot, és csökkenti a versenyt a globális LNG-tartályhajók piacán.

2019 júniusa óta most először döntött úgy Brüsszel, hogy nem engedélyez egy vállalategyesülési megállapodást. Az EU versenyjogi hatósága akkor az indiai Tata Steel és a német ThyssenKrupp közötti megállapodásra mondott nemet arra hivatkozva, hogy az a fogyasztók számára áremelkedéssel járna.

Túl nagyok lennének az LNG-piacon (Fotó Pixabay)
Túl nagyok lennének az LNG-piacon (Fotó Pixabay)

A két dél-koreai céggel kapcsolatos döntés az európai energiaárak téli megugrása idején született, miközben Ázsiában a cseppfolyósított földgáz (LNG) szállítási költségei rekordszintre emelkedtek a növekvő globális kereslet bővülésére.

A két dél-koreai vállalat piacvezető az LNG-szállító hajók gyártásában. A Financial Times egy európai tisztségviselőre hivatkozva korábban arról számolt be, hogy az ügylet blokkolása segít megvédeni az európai fogyasztókat az LNG árának további emelkedésétől.

Az LNG-t Ázsiába szállító hajókat Európába irányítják, ahol a fogyasztók hajlandóak többet fizetni azért, hogy üzemanyagot kapjanak az áramtermeléshez. Az EU a világ harmadik legnagyobb LNG-importőre.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!