Mit jelent pontosan a SEO?
Kezdjük az alapoknál, mit is takar pontosan a SEO?
A SEO (Search Engine Optimization), vagy ahogy magyarul utalunk rá: keresőoptimalizálás a digitális marketing része. Elsődleges célja, hogy a weboldalak felépítésének, tartalmainak és linkprofiljainak optimalizálásával azok TOP pozícióba kerüljenek a számukra üzletileg meghatározó kulcsszavakra az internetes keresések során. A hosszú távú cél pedig nem csak a pozíciók javulása, hanem a megrendelések, ajánlatkérések, érdeklődések számának és a profit mértékének növekedése, valamint az ismertebbé, és elismertebbé válás egy iparágon belül.
Fontos tudni, hogy a SEO csak és kizárólag az organikus forgalommal és az organikus találatokkal foglalkozik. A fizetett hirdetések a SEA (Search Engine Advertising) területéhez tartoznak. A SEO és a SEA együtt adja a SEM-et (Search Engine Marketing), azaz a keresőmarketinget.
Mi a szolgáltatás lényege, hogyan zajlik?
Mik a keresőoptimalizálás alapjai, milyen részekre bontható, mi a szolgáltatás lényege? A SEO-nak három fő része van. Ezek mindegyike szükséges a meghatározott célok eléréséhez. Ez a három rész a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO. Nézzük meg egy kicsit alaposabban, hogy mi is történik ezek során.
1.Technikai-SEO
Ez minden projekt kiindulópontja. Egy weboldalon minden esetben le kell futtatni egy rakás technikai tesztet. Ezeknek az eredménye alapján pedig ki kell javítani a rajta lévő technikai problémákat. Enélkül nem is érdemes belevágni a további feladatokba. A tapasztalat azt mutatja, hogy sok esetben már csak az, ha ezek a hibák javításra kerülnek kiugró pozitív hatásokat hozhat magával.
De mik lehetnek ezek a technikai hibák, amiket javítani kell? Rossz hír, hogy rengeteg technikai hiba típus létezik, a jó hír, hogy a legtöbbet hatalmas erőfeszítések nélkül lehet javítani.
Nézzünk pár példát technikai hibákra:
- átláthatatlan oldalszerkezet;
- hibás átirányítások;
- nagyméretű képek
2.On-page SEO
Ez a rész, ahogyan a neve is mutatja az oldalon lévő tartalmakkal foglalkozik. Az on-page SEO során azt elemezzük, majd prezentáljuk az ügyfelek felé, hogy milyen kulcsszavakra és milyen tartalmakat szükséges készíteni a weboldalra, hogy az a számára üzletileg fontos témákra TOP pozíciókba tudjon kerülni.
3.Off-page SEO
Ebben a részben dolgozzuk ki a linkstratégiát. Az off-page SEO gyakorlatilag a linképítést jelenti. Erre azért van nagy szükség, mert a Google az alapján tart egy weboldalt megbízhatónak, hogy hány, milyen minőségű és milyen tematikájú oldalakról mutatnak rá linkek.
Ez pontosan olyan, mint amikor a mindennapi életben megveszünk egy terméket, azért, mert egy általunk megbízhatónak tartott barátunk nagyra dicsérte azt előttünk. A Google sem működik másképp.
Mennyibe kerül egy SEO szolgáltatás?
A keresőoptimalizálás tehát a fentebb részletezett tevékenységek összessége. De mennyibe kerül mindez, milyen kiadást jelent egy SEO szolgáltatás havi szinten?
A keresőoptimalizálás ideális esetben legalább egy évig tart. Ennek az áll a hátterében, hogy ez egy lassú műfaj, aminek a hatása minimum néhány hónap, de a leggyakrabban inkább fél év, mire érezhető lesz.
A SEO havidíjak a leggyakrabban 100.000. és 400.000. Ft között mozognak. Vannak ennél magasabb árak is, a nagyobb cégeknek vagy a nehezebb iparágakban tevékenykedőknek érdemes ettől magasabb összegekkel számolni.
Miért van ekkora szórás a szolgáltatás árai között?
A keresőoptimalizálás erősen szektorfüggő. Ez azt jelenti, hogy az egyes iparágakban eltérő a verseny. Bizonyos területeken sokkal több munkára van szükség ugyanazon eredmény eléréséhez, mint máshol. Emiatt a szolgáltatásért fizetendő összeg is széles skálán mozog, nagy eltérések vannak.
Milyen tételeken nem szabad spórolni a keresőoptimalizálás során?
A SEO projekteknek vannak sarkalatos pontjai. Ezek közül a két legfontosabb a weboldalon lévő tartalmak és a weboldalra mutató linkek minősége. Ez azt jelenti, hogy a szövegírás és a linképítés költségein semmiképp nem szabad spórolni.
Hogyan lehet csökkenteni a szolgáltatás árát?
Az előző pontban részletezettek árán tehát ne spóroljunk, nem éri meg, negatívan fog visszaütni a dolog. Vannak azonban olyan tényezők, amik csökkenteni tudják a SEO-ra költött kiadásokat. Nézzük mik ezek:
Tanulási folyamat
Egy jó SEO szakértőtől nem csak eredményeket lehet elvárni, hanem azt is, hogy tanítson meg a szakma alapjaira. Ha egy ügyfél tanul, egy idő után a kisebb dolgokat már egyedül is el tudja végezni, ezzel pedig rövidebb idő alatt a saját lábára tud majd állni, nem lesz örökké a SEO szakértő segítségére utalva a legapróbb dolgokban is.
A weboldal készítésére fordított összeg
Mindenki a legszebb, legjobb, legvásárlócsalogatóbb weboldalt szeretné a magáénak tudni, ezért sokan dizájnerek segítségét kérik a tervezés során. Az, hogy egy vállalkozás oldala esztétikus és jól felépített legyen valóban nagyon fontos. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezt nem csak dizájner készítette tervek alapján, sok százezer forint elköltésével lehet megvalósítani.
A Wordpress weboldalak egyik nagy előnye, hogy könnyen el lehet készíteni őket, és hála a sokféle sablonnak nagyon szép, egyedi megoldások tudnak születni. Mindezek mellett a Wordpress oldalak ingyenesek is, így sok pénzt meg lehet spórolni velük.
Mekkora a SEO jelentősége az egyes iparágakban?
Ahogyan fentebb is írtuk a keresőoptimalizálás nagyban függ a szektorok adottságaitól, attól, hogy mekkora a verseny, hogy mit csinálnak a versenytársak és így tovább. Az egyes területeken tehát van ahol nagyobb, van ahol kisebb súlya van a SEO-nak.
Elmondható, hogy ahol nagy a verseny ott a SEO-nak hatalmas jelentősége van, szükség van rá, hogy talpon tudjon maradni egy vállalkozás. Ilyen terület például a pénzügyi szektor. Máshol kevésbé van rá szükség, kisebb a jelentősége, de itt is érezhető előnyt jelent.