6p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mit jelent pontosan az, hogy SEO? Hogyan működik, mi a szolgáltatás lényege, mit érdemes tudni a digitális marketing ezen napjainkban egyre dinamikusabban fejlődő ágáról? Mennyibe kerül és mekkora jelentősége van az egyes iparágakban? Cikkünk ezekre a kérdésekre válaszol.

Mit jelent pontosan a SEO?

Kezdjük az alapoknál, mit is takar pontosan a SEO?

A SEO (Search Engine Optimization), vagy ahogy magyarul utalunk rá: keresőoptimalizálás a digitális marketing része. Elsődleges célja, hogy a weboldalak felépítésének, tartalmainak és linkprofiljainak optimalizálásával azok TOP pozícióba kerüljenek a számukra üzletileg meghatározó kulcsszavakra az internetes keresések során. A hosszú távú cél pedig nem csak a pozíciók javulása, hanem a megrendelések, ajánlatkérések, érdeklődések számának és a profit mértékének növekedése, valamint az ismertebbé, és elismertebbé válás egy iparágon belül.

Fontos tudni, hogy a SEO csak és kizárólag az organikus forgalommal és az organikus találatokkal foglalkozik. A fizetett hirdetések a SEA (Search Engine Advertising) területéhez tartoznak. A SEO és a SEA együtt adja a SEM-et (Search Engine Marketing), azaz a keresőmarketinget.

Mi a szolgáltatás lényege, hogyan zajlik?

Mik a keresőoptimalizálás alapjai, milyen részekre bontható, mi a szolgáltatás lényege? A SEO-nak három fő része van. Ezek mindegyike szükséges a meghatározott célok eléréséhez. Ez a három rész a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO. Nézzük meg egy kicsit alaposabban, hogy mi is történik ezek során.

1.Technikai-SEO

Ez minden projekt kiindulópontja. Egy weboldalon minden esetben le kell futtatni egy rakás technikai tesztet. Ezeknek az eredménye alapján pedig ki kell javítani a rajta lévő technikai problémákat. Enélkül nem is érdemes belevágni a további feladatokba. A tapasztalat azt mutatja, hogy sok esetben már csak az, ha ezek a hibák javításra kerülnek kiugró pozitív hatásokat hozhat magával.

De mik lehetnek ezek a technikai hibák, amiket javítani kell? Rossz hír, hogy rengeteg technikai hiba típus létezik, a jó hír, hogy a legtöbbet hatalmas erőfeszítések nélkül lehet javítani.

Nézzünk pár példát technikai hibákra:

  • átláthatatlan oldalszerkezet;
  • hibás átirányítások;
  • nagyméretű képek

2.On-page SEO

Ez a rész, ahogyan a neve is mutatja az oldalon lévő tartalmakkal foglalkozik. Az on-page SEO során azt elemezzük, majd prezentáljuk az ügyfelek felé, hogy milyen kulcsszavakra és milyen tartalmakat szükséges készíteni a weboldalra, hogy az a számára üzletileg fontos témákra TOP pozíciókba tudjon kerülni.

3.Off-page SEO

Ebben a részben dolgozzuk ki a linkstratégiát. Az off-page SEO gyakorlatilag a linképítést jelenti. Erre azért van nagy szükség, mert a Google az alapján tart egy weboldalt megbízhatónak, hogy hány, milyen minőségű és milyen tematikájú oldalakról mutatnak rá linkek.

Ez pontosan olyan, mint amikor a mindennapi életben megveszünk egy terméket, azért, mert egy általunk megbízhatónak tartott barátunk nagyra dicsérte azt előttünk. A Google sem működik másképp.

Mennyibe kerül egy SEO szolgáltatás?

A keresőoptimalizálás tehát a fentebb részletezett tevékenységek összessége. De mennyibe kerül mindez, milyen kiadást jelent egy SEO szolgáltatás havi szinten?

A keresőoptimalizálás ideális esetben legalább egy évig tart. Ennek az áll a hátterében, hogy ez egy lassú műfaj, aminek a hatása minimum néhány hónap, de a leggyakrabban inkább fél év, mire érezhető lesz.

A SEO havidíjak a leggyakrabban 100.000. és 400.000. Ft között mozognak. Vannak ennél magasabb árak is, a nagyobb cégeknek vagy a nehezebb iparágakban tevékenykedőknek érdemes ettől magasabb összegekkel számolni.

Miért van ekkora szórás a szolgáltatás árai között?

A keresőoptimalizálás erősen szektorfüggő. Ez azt jelenti, hogy az egyes iparágakban eltérő a verseny. Bizonyos területeken sokkal több munkára van szükség ugyanazon eredmény eléréséhez, mint máshol. Emiatt a szolgáltatásért fizetendő összeg is széles skálán mozog, nagy eltérések vannak.

Milyen tételeken nem szabad spórolni a keresőoptimalizálás során? 

A SEO projekteknek vannak sarkalatos pontjai. Ezek közül a két legfontosabb a weboldalon lévő tartalmak és a weboldalra mutató linkek minősége. Ez azt jelenti, hogy a szövegírás és a linképítés költségein semmiképp nem szabad spórolni.

Hogyan lehet csökkenteni a szolgáltatás árát?

Az előző pontban részletezettek árán tehát ne spóroljunk, nem éri meg, negatívan fog visszaütni a dolog. Vannak azonban olyan tényezők, amik csökkenteni tudják a SEO-ra költött kiadásokat. Nézzük mik ezek:

Tanulási folyamat

Egy jó SEO szakértőtől nem csak eredményeket lehet elvárni, hanem azt is, hogy tanítson meg a szakma alapjaira. Ha egy ügyfél tanul, egy idő után a kisebb dolgokat már egyedül is el tudja végezni, ezzel pedig rövidebb idő alatt a saját lábára tud majd állni, nem lesz örökké a SEO szakértő segítségére utalva a legapróbb dolgokban is.

A weboldal készítésére fordított összeg

Mindenki a legszebb, legjobb, legvásárlócsalogatóbb weboldalt szeretné a magáénak tudni, ezért sokan dizájnerek segítségét kérik a tervezés során. Az, hogy egy vállalkozás oldala  esztétikus és jól felépített legyen valóban nagyon fontos. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezt nem csak dizájner készítette tervek alapján, sok százezer forint elköltésével lehet megvalósítani.

A Wordpress weboldalak egyik nagy előnye, hogy könnyen el lehet készíteni őket, és hála a sokféle sablonnak nagyon szép, egyedi megoldások tudnak születni. Mindezek mellett a Wordpress oldalak ingyenesek is, így sok pénzt meg lehet spórolni velük.

Mekkora a SEO jelentősége az egyes iparágakban?

Ahogyan fentebb is írtuk a keresőoptimalizálás nagyban függ a szektorok adottságaitól, attól, hogy mekkora a verseny, hogy mit csinálnak a versenytársak és így tovább. Az egyes területeken tehát van ahol nagyobb, van ahol kisebb súlya van a SEO-nak.

Elmondható, hogy ahol nagy a verseny ott a SEO-nak hatalmas jelentősége van, szükség van rá, hogy talpon tudjon maradni egy vállalkozás. Ilyen terület például a pénzügyi szektor. Máshol kevésbé van rá szükség, kisebb a jelentősége, de itt is érezhető előnyt jelent.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!