Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
Király Béla Király Béla

Elképesztő versenyfutás indult meg az elektromos autók (EV) fejlesztésének terén, amelyben számos úttörő vállalkozás, mint a Tesla mellett a nagy hagyományokkal rendelkező járműgyártók is ott vannak. Az új szereplőkbe őrült összegeket pumpálnak, amelyek megtérülése a szakértők szerint nem kockázatmentes. A legnagyobb tortából vélhetőleg Magyarország nem sokat kap, de azért így sem járunk rosszul.

Jelenleg a belsőégésű motorok uralják a járműgyártást, igaz, a szabályozás változása miatt megfigyelhető a változás. A közelmúltban ismertté vált adatok szerint annak ellenére, hogy a teljes járműipar meglehetősen tragikus évet zárt tavaly, a teljesen elektromos (BEV) és a hibrid járművek (PHEV) értékesítése növekedett. E szegmens eladásai 43 százalékkal ugrottak meg (miközben például az EU-ban a teljes szektorban 20 százalék feletti volt a visszaesés), és az értékesített autók száma meghaladta a 3 millió darabot. Érdekesség, hogy a növekedés motorja egyértelműen Európa, ahol egy év alatt 130 százalékkal ugrott meg az értékesítés, de Kínában is intenzívebb érdeklődés volt tapasztalható.

A piacvezető gyártó a Tesla volt a maga félmilliós értékesítési számával, ami ugyan jelentős piaci részesedést jelent, ám a legnagyobb gyártókhoz képest még mindig nagyon kicsi Elon Musk cége. Az más kérdés, hogy ennek ellenére a befektetők óriási növekedést várva árazzák a cég részvényeit. A Tesla papírjainak árfolyama ugyan az elmúlt hetekben jelentősen visszaesett, ám a csúcson a társaság értéke vetekedett a többi nagy piaci szereplő teljes értékével. Érdemes megjegyezni, hogy az EV-k piacán a Teslát a Volkswagen-csoport követte, amely a belsőégésű motorokkal szerelt járművek piacának éllovasa, a társaság különböző márkái alatt 10 milliónál is több járművet értékesít évente.

Óriási befektetéseket vonz a szegmens

A szakértők többsége véli, hogy egyértelműen az EV-k jelentik a jövőt, és nem csak azért növekszik az értékesítés, mert számos országban a környezetvédelmi előírások ebbe az irányba hatnak. Szerintük mára a hibrid motorok óriásit fejlődtek, de a tisztán elektromos motorok technológiája is kiforrott lett, és a gyártók többsége túllépett a kezdeti gyermekbetegségeken, miközben a járművek energiaellátását biztosító akkumulátoroknál is évről-évre egyre jobb technológia és hatékonyabb tárak állnak rendelkezésre.

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

Prémium tartalmainkhoz a következő lépések után férhet hozzá:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Fizessen bankkártyájával

+1 Amennyiben megújuló havi csomagjaink közül választ, az első hónap csak 390 forint mindkét csomag esetében!

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

Regisztráció

Jelszó visszaállítás / jelszócsere

E-mailen elküldtük a jelszó visszaállításához szükséges információkat. Kérjük, ellenőrizze postafiókját!



Még nem regisztrált? Regisztráció itt

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.