4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Idén nem ez az első eset, hogy a V-Híd Kft. egyik közvetett üzleti partnerében szerez tulajdonrészt. Ezúttal azonban a teljes céget megvenné, nemcsak egy bizonyos hányadát. 

Komoly lehetőséget lát a vasútépítő piacon Mészáros Lőrinc, hiszen már nem ez az első alkalom idén, hogy a vasútépítés területén működő cégre vetett szemet az egyik érdekeltsége közbeiktatásával. 

Idén május végén elsőként számoltunk be arról, hogy a V-Híd Kft. 40 százalékos tulajdonrészt vásárolt a pátyi székhelyű, vasútépítéssel főtevékenységként foglalkozó Vágányprofil Kft.-ben, miközben már számos olyan cége van a felcsúti milliárdosnak, mely ugyanezen a területen tevékenykedik. A Vágányprofil ráadásul nem is véletlenül akadt az üzletember útjába, hiszen 2019-től kezdődően éves keretszerződéssel rendelkezik a cég a V-Híd Kft. anyacégével, a V-Híd Zrt.-vel, mely a társaság főbb megbízói közé tartozik. Refereciaként többek között

  • a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia Sport- és Konferencia Központ burkolat építési munkái,
  • valamint a felcsúti Ifjúsági Sport Szálláshely burkolatépítési munkáit is megemlítik honlapjukon. 

Most nagyon hasonló tranzakció fog lezajlani, ha a Gazdasági Versenyhivatal áldását adja az összefonódásra. A bejelentések között ugyanis feltűnt egy új dokumentum, mely szerint 

a V-Híd Vagyonkezelő Kft. 100 százalékos tulajdonrészt szerezne a dunavarsányi Kontúr Csoport Kft.-ben. 

A Kontúr Csoport 2002-ben jött létre, főtevékenysége pedig a V-Híd profiljába vág: mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás, de bontással, vasút építésével, híd, alagút építésével is foglalkozik többek között. És minden jel szerint több közös projektje lehetett a Mészáros-család cégeivel is. Egyrészt referenciáik között szerepel: 

  • a Százhalombatta-Ercsi elágazás körszerűsítése
  • a Püspladány-Ebes vonalszakasz vasúti és biztosítóberendezés munkálatai
  • Ebes-Debrecen szakasz korszerűsítése. 

Komoly lehetőséget lát a vasútépítésben (Fotó: MTI)
Komoly lehetőséget lát a vasútépítésben (Fotó: MTI)

A honlapjukon feltüntetik a legfőbb megrendelőiket is, szám szerint nyolcat, mely közül négy Mészáros Lőrinchez és családjához köthető:

  • NIF Zrt.,
  • V-Híd Zrt. (a társaság leendő felvásárlójának anyacége),
  • MÁV FKG Kft., 
  • Híd-Tám Kft. (Mészáros Lőrinc öccsének cége),
  • R-Kord Kft. (Mészáros Lőrinc vasútépítő cége),
  • Mészáros és Mészáros Kft. (Mészáros Lőrinc zászlóshajó cége), 
  • GYSEV Zrt., 
  • és MÁV Zrt. 

Jól prosperáló társaságot vesznek Mészárosék

A Kontúr Csoport Kft. 2017 áprilisa óta egyedüli tulajdonosa a cégkivonat szerint a dunavarsányi illetőségű Romhányi Péter László. A gazdálkodását nézve pedig felívelő pályára állt a cég gyakorlatilag egy évvel azután, hogy a V-Híd szekere is beindult volna. (szerk.: a V-Híd gazdálkodása egy évvel korábban, 2017-ben vett nagy lendületet, akkor 23,8 milliárd forint árbevételt könyveltek el az egy évvel korábbi 1,9 milliárd után.)

A Kontúr Csoportnak 2017-ben még csak 181 millió forintos árbevétele volt, ami 

  • 2018-ra már 1,1 milliárd forint lett, 
  • 2019-ben 2,8, 
  • 2020-ban pedig már 3,4 milliárd forint folyt be a cég kasszájába. 

A tavalyi év kiemelkedően jó volt, hiszen közel 32 százalékos profitrátával működött a korábbi 14-16 százalék után. Ez azt jelenti, hogy több mint 3 milliárd forintos bevételből 1,1 milliárd forint tiszta nyereség maradt év végén. Míg 2019-ben még az 500 millió forintot sem érte el a nyereség, vagyis egy év alatt 138 százalékkal nőtt a cég profitja. 

A cég 70 főt alkalmaz és egyetlen leánycége van, a 2019-ben létrehozott Rail-Com Kft. A Kontúr Csoport azonban csak többségi tulajdonos, kisebbségi tulajdonrésze van a BI-LOGIK Biztosítóberendezési és Logikai Rendszereket Tervező Kft.-nek. A Rail-Com főtevékenysége a Kontúr Csoporthoz hasonlóan mérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás, ám gazdálkodása meg sem közelíti a fő tulajdonosáét. Tavaly mindössze 82,5 millió forint árbevételt ért el, melyből 3,8 millió nyereség maradt a végén. 
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!