3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Látszólag minden rendben van a vállalatok és a sajtó közti kommunikációval, amelyben oroszlánrészt vállalnak a csatornaként funkcionáló pr-ügynökségek is. A sajtó mégsem mindig jut érdemi információhoz, a vállalat pedig nem feltétlenül tudja célba juttatni mondanivalóját.

Elbeszélnek egymás mellett? Mfor.hu montázs

Helyreigazítási kérelem, önfényező sajtóközlemények, semmit mondó sajtótájékoztatók csak néhány abból a csokorból, milyen problémákkal küzdenek az újságírók, és mikből kellene nap mint nap hírt gyártaniuk. A másik oldalon azokat a vállalatokat találjuk, amelyek csak a jót és a szépet osztanák meg a nagyérdeművel, s a bakikat vagy a vállalat veszteséges eredményeit mélyen eltitkolnák a nyilvánosság elől. A két oldal között pedig ott áll a kommunikációs ügynökség, amely jó esetben folyamatosan azon munkálkodik, hogy csökkentse a két fél között tátongó űrt.

A meggyőzés mestere

"A pr-cég mediátori szerepet játszik, csatornaként funkcionál a vállalat és a sajtó között" - állítja Németh Sándor, a Capital Communications igazgatója. A pr-es az, aki tompítja a céges önfényezéseket, miközben arra is felhívja a vállalat figyelmét, mire van igény a másik oldalon. Ezen kívül értékeli a cikket, s megpróbálja értelmezni az ügyfél számára, annak érdekében, hogy az ügyfél foglalkozzon a bírálattal és amennyiben szükséges, keressen rá megoldást. "Ügyfélfüggő, ki mennyire fogékony és érti meg, hogy mi a sajtó feladata, és hogy a kritikus észrevételek hitelesíthetik a leírtakat" - véli Dr. Hegyi Gábor, a Capital ügyvezetője.

Hasonló véleményen van Hevesi Nóra, a GCI Hungary pr-igazgatója: "Néha nem könnyű összeegyeztetni a marketing típusú szemléletet az újságírói igényekkel, az viszont az ügynökség felelőssége, hogy ez sikerüljön." Ahhoz viszont, hogy legalább a pr-ügynökség tisztában legyen az igényekkel fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak a sajtóval, amibe időt és energiát kell fektetni. A GCI évente kérdőívben méri fel a változó újságírói igényeket, és sok sajtóssal napi kapcsolatban van. Az ilyen párbeszédekbe még az is belefér, hogy az újságíró a pr-es szemébe vágja az ugye ezt te sem gondoltad komolyan megjegyzést.

Az érdekeket nehéz összeegyeztetni, de lehetséges, bár a határmezsgye igen vékony, mennyit engedjen bármelyik fél irányába a kommunikációs ügynökség. Hegyi Gábor szerint nem szabad hibáztatni a vállalatokat, hogy jobb képet festenek magukról, mint a valóság, hisz mindenki erre törekszik, ellenben az ügynökségnek közbe kell tudni lépni. Ott, ahol megvan a bizalmi viszony vállalat és ügynöksége között, ez nem is okoz gondot.

Az ügynökség a cég külső szeme

"Jó egy külső szem, akinek közvetlen kapcsolata van a sajtóval, és objektívebben lát rá a dolgokra, mint a vállalat" - említett egy érvet a kommunikációs ügynökség használata mellett Tihanyi Kinga a Deloitte marketing menedzsere. Emellett az ügynökség kreatív ötletekkel is előállhat, hogy az újságírói igényeknek testhezállóbban feleljen meg a vállalat. A marketing menedzser ilyen kreatív ötletként említette a sajtóvacsorákat, amelyeket már jó néhány éve indított a Deloitte. "Folyamatos megújulásra van szükség, mert amitől korábban a sajtó meghatódott, az idővel elvárt lesz" - tette hozzá Tihanyi Kinga. Ettől függetlenül a bevált ötleteket sem szabad félredobni, pusztán újakat kell felvenni melléjük. Hogy mivel rukkol ki az idei évben a Deloitte és pr-ügynöksége, az még titok.

Az elhangzottakból úgy tűnik, el lehet ásni a csatabárdot ügynökség és újságíró, újságíró és nagyvállalat között, de ezen minden félnek egyformán dolgoznia kell.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!