3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az mfor.hu és a TESK Tanácsadó Kft. közös cikksorozatának korábbi részében áttekintettük annak lehetőségeit, hogyan szerezhetünk több jelöltet. Jelen cikkünk is ehhez a témához kapcsolódik: olyan álláshirdetést írjunk, ami az érzelmeket szólítja meg!

Vezető multinacionális vállalat, innovatív termékek, folyamatos fejlődés, környezettudatos gondolkodás, hazai bővítések, stabil nagyvállalat, nemzetközi karrierlehetőség…

Igen, ez a leírás a legtöbb, állást hirdető cégre ráillik, és sajnos a legtöbb álláshirdetésre is, amolyan tizenkettő egy tucat típusú hirdetés. A vállalatok ma már eljutottak oda a vállalati arculat megteremtése kapcsán, hogy a pozícionálást megfelelően elvégzik egy álláshirdetés esetében is. Van mit kommunikálni.

Azonban keveseknek jut eszébe, hogy mi is egy álláshirdetés valójában. Az értékesítés ugyanis megkülönbözteti a PR tevékenységeket, amelyek meg kellene, hogy előzzék magát a reklámozást. Hiszen ki akar olyan terméket vagy szolgáltatást vásárolni, amiről még csak nem is hallott, vagy ki vásárolna olyan szolgáltatótól, akinek neve az ismeretlenség homályába vész?

Az álláshirdetés már a reklám kategóriája: vásárlásra "ösztönöz", cselekvésre szólít fel: vedd meg a cégem "pozícióját”, első lépésként pedig jelentkezz!

Ha már vásárlás, akkor nézzük az egyik alapvető tévhitet: hogy a vásárlásaink racionálisak. Minden reklám- vagy marketingszakember első leckéje, hogy minden döntésünk érzelmi alapú, amelyet utána racionalizálunk, azaz megmagyarázzuk, hogy az miért volt helyes döntés, azaz logikus. De a vásárlási döntés nem logikus. Felmérések támasztják alá, hogy impulzív természetűek vagyunk, és az érzelmeinkre hallgatunk. Hogy ez jó vagy sem, az más kérdés. Ha megtetszik az a gyönyörű táska vagy cipő a kirakatban, akkor valljuk be: nem nagyon számolgatunk utána, hogy racionális lenne-e megvenni vagy nem. Persze a férfiak sem különbek: biztos, hogy a CO2 kibocsátás meg a fogyasztása alapján vásárolunk autót? Ha így lenne, akkor egy-két típusnál többet nem adnának el. De eladnak.

Ha megkérdezünk egy mérnököt – én megkérdeztem, mert jómagam is az vagyok – hogy egy állás kapcsán mire figyelne fel, hát ilyeneket kapnánk:

  • a feladat szépsége;
  • a mérnöki megoldások alkalmazásának lehetősége;
  • beleáshatom-e magam a szakterületem mélységeibe?
  • szakmailag mekkora kihívás az a munka?
  • izgalmas-e eléggé ez a feladat?
  • technológiailag milyen szintet képvisel a cégem?

…és a sort még folytathatnánk.

Ezek a kérdések egy mérnökből érzelmi reakciókat váltanak ki, és az érzelmeken képtelen az ember uralkodni, még álláspályázat esetében is!

Tokár Péter
ügyvezető igazgató
TESK Tanácsadó Kft

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!