3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy tűnik házasodhat az Alitalia és az Air France, miután az olaszok megoldották pénzügyi problémáikat. Az olasz cég december 21-én 1 milliárd eurós tőkeemelésével oldotta meg pénzügyi problémáit, minek során az olasz állam elvesztette abszolút többségét a cégben.

Az Air France légitársasággal állítólag küszöbön álló fúzió hírére az Alitalia részvényének árfolyama már jó egy hete erőteljesen emelkedik, egy hét alatt jó húsz százalékos többletre tett szert; szerdán 5,5 százalékkal 1,11 euróra emelkedett. A francia cég már régebben stratégiai szövetségre lépett az olasz légitársaság. Az Alitaliának már 2003-ban szándékában állt részt venni az Air France és a KLM fúziójában, ezt a tervet azonban csőddel fenyegető 2004-es éve miatt el kellett vetnie. Az Air France és az Alitalia kölcsönösen 2-2 százalékos részvénytulajdonnal rendelkeznek egymásban.

A londoni Walter Capital Management befektető társaság lett az Alitalia második legnagyobb részvényese, miután a decemberi egymilliárd eurós tőkeemelő részvénykibocsátás során 8,2 százalékos tulajdonrészre tett szert.

A jelenlegi árfolyamon a pakett értéke 105 millió euró. A legnagyobb részvényes változatlanul az olasz állam. Miután nem élt elővásárlási jogával, pakettje 62,3 százalékról 49,9 százalékra csökkent. A tőkeemeléssel befolyt összeget az Alitalia fennmaradásának finanszírozására, ötven éves történetének legmélyebb krízise átvészelésére fordítja. Négy egymást követő üzemi eredmény szinten veszteséges év után a társaság elnöke, Giancarlo Cimoli négy éven belül a költségek egymilliárd euróval való csökkentését tűzte ki célul.

Az Alitalia megcélozza a diszkont légiközlekedési piacot is. Az egyébként pénzügyi nehézségekkel küszködő társaság 35 millió eurót kínált fel a csődbe ment Volare légitársaság megvásárlására. Az akvizíciónak köszönhetően meg tudná növelni piaci részesedését Olaszországban, és jobb versenyhelyzetbe hozhatná magát a nagy diszkont társaságokkal, például a Ryanairrel szemben.

A Volare megszerzéséért folyó versenyben négy ellenféllel kell szembenéznie. A legkomolyabb ellenfél az olasz Air One diszkont társaság, a német Lufthansa partnere. Az Air One 29 millió eurót ajánlott fel, de kész javítani ajánlatán. Az Alitalia 5,5 millió eurós adózott eredménnyel zárta a harmadik negyedévet. Forgalma tíz százalékkal 1,24 milliárd euróra emelkedett. A növekedés a járatszám növelésének és az utasszám emelkedésének tudható be. A 2002-es év óta ez volt a társaság első nyeresége.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!