2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Steven Spielberg DreamWorks filmstúdiója a legutóbbi a hollywoodi stúdiók közül, amely megvetette a lábát Kínában, a világ leggyorsabban növekedő filmpiacán.

A The Daily Telegraph online tudósítása szerint a DreamWorks elsősorban az animációs ágazatban lát nagy üzletet. A Cajcsing gazdasági magazin kínai kormányforrásokra hivatkozva számolt be arról, hogy az új sanghaji stúdiót, amely egyelőre a DreamWorks East nevet viseli, animációkat gyártó kínai-amerikai konglomerátummá akarják fejleszteni. Emellett szóba került egy témapark felállítása is.

Miközben a hollywoodi filmbiznisz lassacskán visszaszorulóban van - kevesebb vállalat kevesebb filmet gyárt kisebb költségvetésből -, ennek éppen az ellenkezője történik Kínában. "Olyan mint egy aranybánya, mindenki azt lesi, hogy léphetne be az üzletbe" - fejtette ki Lior Chefetz, a Los Angeles-i Kína Hollywood Koprodukciós Társaság társalapítója.

Év elején az ázsiai országban 6200 filmvászon várta a mozizókat, 2015-re az előrejelzések szerint ez a szám megháromszorozódik. Mi több, a mozis bevételek egy év alatt 64 százalékkal nőttek, így elérték a 10,2 milliárd jüant (360 milliárd forintot) - idézte az adatokat a telegraph.co.uk.

Kínában azonban még mindig érvényben van a csupán évi 20 külföldi film forgalmazását engedélyező kvóta. Azok a produkciók, amelyek betörnek a kínai piacra, általában nagy sikert aratnak, az Avatar például minden idők legnagyobb kasszasikere lett az országban. A kínai-hollywoodi koprodukciók igyekeznek megkerülni a kvótarendszert.

A hollywoodi koprodukciók sikeréhez elkerülhetetlen a helyi sajátosságok figyelembe vétele. A stúdiók egyre több kínai szereplőt alkalmaznak. A Kung Fu Panda 2. című filmet a  helyi média "Hollywood Kínához szóló szerelmes levelének" nevezte. A DreamWorks animációs műhelye a film előkészítésekor egy kínai pandarezervátumba is ellátogatott, és igyekeztek olyan kulturális utalásokkal megtölteni a produkciót, amelyek megnyerték a közönség tetszését.

"Hollywood az összes kínai rosszfiút észak-koreaira cserélte" - mutatott rá Gregory Ouanhon, a kínai forgalmazásra filmeket vásárló Dark Light Media igazgatója. Ugyanakkor arra is emlékeztetett, hogy a stúdióknak meg kell tartaniuk azt a kényes egyensúlyt, ami más piacokon is kelendővé teszik a filmjeiket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!