3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Teljes figyelemmegvonással, illetve átpártolással büntette az újonnan indult országos rádióadókat a kedvenc csatornájukat elveszítő hallgatók túlnyomó része, legalábbis erre utal egy aktuális felmérés.

A Maximize médiaügynökség és az Nrc piackutató által végzett felmérés szerint a megkérdezettek 41 százaléka sem a Neo FM-be, sem a Klassz Rádióba nem hallgatott bele annak indulása óta, írja a Kreatív.

Nehéz helyzetben a Neo FM

Ők egyrészt azok, akik az utolsó perc után is lojálisak maradtak kedvenc márkájukhoz, másrészt azok, akiknek a korábbi kedvenc adója megmaradt (Juventus, Rádió1, MR2 Petőfi, MR1 Kossuth, egyéb adók) és az új adók első napjaiban nem voltak kíváncsiak az ott történt változásokra.

Jelenleg nehezebb helyzetben van a Neo FM, hiszen a korábbi Sláger-rajongóknak csak 6 százaléka maradt az új adón, míg a Class FM esetében ez az arány a korábbi Danubius-rajongók bázisán nézve 16 százalék.

A változások nyertese a Juventus lehet. A Danubius-rajongók 32 százaléka, míg a Sláger-rajongók 28 százaléka hangolt a Juventusra az új adók indulása óta eltelt időszakban. Jelentős hallgatói tábort nyerhet még az MR2 Petőfi Rádió és a Rádió1 is, adja hírül a felmérésre hivatkozva a Kreatív.

Mint arról korábban beszámoltunk, az Országos Rádió és Televízió Testület október végi, komoly vitákat kiváltó döntése értelmében új cégek kapták meg a két országos rádiófrekvenciát, így november 19-től a Sláger helyén a Neo FM, a Danubius helyén pedig a Klassz Rádió szól.

Nincs radikális változás

A Neo FM a "Sláger hallgatói összetételének kisebb módosításával, inkább a fiatalabbak közönségarányát javítva" szeretné fenntartani azt a hallgatói létszámot, amit elődje elért az elmúlt évek során, mondta el korábban az mfor.hu-nak Kádár Tamás, a rádiót üzemeltető FM1 Zrt. vezérigazgatója. Jövő év első felére pedig már az a cél, hogy tartósan meghaladják a heti hárommilliós hallgatottságot.

A rádió ehhez igazodva alakította ki zenei és egyéb kínálatát is, amely - a Slágerhez hasonlóan - a mainstreamből kíván meríteni, magyarázta Kádár Tamás. Tehát a Sláger-rajongók által megszokott zenei irány nem változik meg gyökeresen, csupán kibővül, így a "hallgatók megtartása nem lesz olyan nehéz" – fűzte hozzá.

Elődjéhez képest szintén nem készül radikális váltásra a Klassz FM, amely kultúrát közvetítő, a 15 és 60 év közötti korosztályt megcélzó kereskedelmi zenei adó kíván lenni. A műsoridő 92-93 százalékában zene szól, ezen belül 35 százalék a magyar zenék aránya - csakúgy, mint a Neo FM-nél.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!